رئیس دیوان عدالت اداری: ۵۰ درصد توان دیوان عدالت باید صرف پیشگیری از ورود پروندهها شود
رئیس دیوان عدالت اداری گفت: ۵۰ درصد توان دیوان عدالت اداری باید صرف رسیدگی مطلوب و با کیفیت پروندهها شود و ۵۰ درصد باید برای پیشگیری و کاهش ورودی پروندهها به دیوان صرف شود.
- حجتالاسلام والمسلمین محمد مصدق، رئیس دیوان عدالت اداری، در نشست تخصصی مشترک دیوان عدالت اداری و وزارت نیرو با موضوع آسیب شناسی پروندههای مربوط به اعتراض به آراء کمیسیون آبهای زیرزمینی در دیوان، به لزوم حل مشکلات مردم در سازمانها و بدون نیاز به مراجعه به دیوان اشاره کرد و گفت: اساس تشکیل ۱۲ کارگروه مشترک با وزارت خانهها همین موضوع است که تشکیل اولین جلسه بعد از دو ماه با موضوع آب، مایه خرسندی است و هدف اصلی این کارگروهها پیشگیری از طرح دعاوی در دیوان، تسریع در رسیدگی و سهولت اجرای احکام است.
حجتالاسلام والمسلمین مصدق با اشاره به اینکه ۵۰ درصد توان دیوان عدالت اداری باید صرف رسیدگی مطلوب و با کیفیت به پروندهها شود و ۵۰ درصد باید برای پیشگیری و کاهش ورودی پروندهها به دیوان صرف شود، گفت: به مردم و رئیس قوه قضاییه قول داده ام که با همکاری قضات و کارکنان، یک دیوان عدالت اداری متفاوت را در دو سال آینده خواهیم داشت و رویکرد دیوان اتخاذ تدابیر پیشگیرانه جهت کاهش ورودی و رسیدگی علمی، کیفی و سریع به پروندهها خواهد بود.
رئیس دیوان عدالت اداری افزود: از ابتدای فعالیت در دیوان عدالت اداری پیگیری کردیم تا کارگروههای مشترکی را با همکاری وزارتخانهها تشکیل دهیم تا در خصوص پروندههای پرتکرار و پرشکایت از سازمانهایی مثل سازمان تامین اجتماعی و یا شهرداریها بتوانیم راهکارهایی را اتخاذ کنیم تا مشکلات مردم در خود سازمانها برطرف شود.
حجتالاسلام والمسلمین مصدق با اشاره به اینکه ۵۰ درصد توان دیوان عدالت اداری باید صرف رسیدگی مطلوب و با کیفیت به پروندهها شود و ۵۰ درصد باید برای پیشگیری و کاهش ورودی پروندهها به دیوان صرف شود، گفت: به مردم و رئیس قوه قضاییه قول داده ام که با همکاری قضات و کارکنان، یک دیوان عدالت اداری متفاوت را در دو سال آینده خواهیم داشت و رویکرد دیوان اتخاذ تدابیر پیشگیرانه جهت کاهش ورودی و رسیدگی علمی، کیفی و سریع به پروندهها خواهد بود.
رئیس دیوان عدالت اداری افزود: از ابتدای فعالیت در دیوان عدالت اداری پیگیری کردیم تا کارگروههای مشترکی را با همکاری وزارتخانهها تشکیل دهیم تا در خصوص پروندههای پرتکرار و پرشکایت از سازمانهایی مثل سازمان تامین اجتماعی و یا شهرداریها بتوانیم راهکارهایی را اتخاذ کنیم تا مشکلات مردم در خود سازمانها برطرف شود.
بیشتر بخوانید:
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *