صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

زیرسازی راه‌آهن چابهار- ایرانشهر با ۱۳۸میلیارد تومان

۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰:۰۳
کد خبر: ۷۳۹۲۱
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان - معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه‌آهن ایرانشهر- چابهار گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار راه‌آهن حدفاصل ایرانشهر تا چابهار به طول ۳۰۰ کیلومتر تا پایان دولت یازدهم به بهره‌برداری برسد.
به گزارش ٬ علی نورزاد با اشاره به اهمیت این خط‌آهن ایرانشهر- چابهار در توسعه شرق کشور گفت: ساخت خط‌آهن چابهار- زاهدان موجب ارتباط  شبکه ریلی کشور از طریق بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و کریدور بین‌المللی شمال- جنوب با آب‌های آزاد، اقیانوس هند و آب‌های بین‌المللی می‌شود و تحولی عظیم در ترانزیت بار به ویژه برای کشورهای آسیای میانه به همراه خواهد داشت.

نورزاد با تاکید بر اهمیت توسعه شبکه ریلی و اتصال به کشورهای همسایه گفت: این خط آهن موجب احداث مسیر جدید تمام ریلی در کریدور ترانزیت بین‌المللی شمال- جنوب می‌شود که پیش نیاز تکمیل کریدور ترانزیتی تمام ریلی شرق کشور جهت اتصال کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه به آب‌های آزاد جنوب است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور این پروژه را بزرگترین طرح ریلی کشور به طول ۶۱۰کیلومتر دانست و افزود: راه‌آهن چابهار- زاهدان از اسکله شهید بهشتی آغاز و با عبور از شهرستان‌های نیک‌شهر، ایرانشهر و خاش به زاهدان منتهی می‌شود  و دارای ۵ ایستگاه مسافری و تشکیلاتی، ۲۵ ایستگاه درجه ۳ در طول مسیر است.

وی توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل در مناطق محروم را بسیار حایز اهمیت دانست و افزود: شرکت ساخت با برنامه‌‌ریزی‌های مدون در چارچوب سیاست‌های دولت یازدهم مبنی بر توسعه مناطق محروم در تکمیل هرچه سریعتر طرح‌های راه و راه‌آهن به ویژه در استان سیستان و بلوچستان تلاش ویژه دارد و با اتصال این خط‌آهن به زاهدان و از طریق میرجاوه شبکه ریلی این استان را به خط سراسری و کشورهای پاکستان، افغانستان و کشورهای آسیای میانه متصل خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از این خط‌آهن حدفاصل چابهار- ایرانشهر اظهار داشت: این خط‌ آهن به طول ۳۰۰ کیلومتر در چهار قطعه در حال انجام است که دارای پیشرفت فیزیکی ۵.۳ درصد در کل و هفت درصد در بخش زیرسازی است.

نورزاد اعتبار هزینه شده در سال ۹۴ را سه هزار میلیارد ریال از محل منابع عمومی و هزار و ۸۱۰میلیارد ریال از محل سایر منابع دانست و اظهار کرد: برای احداث این پروژه در بخش زیرسازی تاکنون هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است و پیش‌بینی می‌شود برای تکمیل آن ۴۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *