صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

انتشار به معنای اعتبار نیست

۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲:۱۹
کد خبر: ۷۳۸۵۵۳
رسانه‌ها خط مقدم تولید و انتشار خبر هستند و صرفاً در چارچوب منافع اقتصادی و سیاسی خود گام برمی‌دارند؛ که ممکن است باهم متفاوت باشد و گاهی همین مسئله باعث می‌شود که یک پیام واحد، به صورت‌های مختلف مطرح شود.

- مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی نوشت: اگر از آن دسته افرادی هستید که خبر‌ها را بدون، چون و چرا می‌پذیرید، باور می‌کنید و بازنشر می‌دهید، لطفاً رویه‌تان را عوض کنید. خوب است بدانید که رسانه‌ها خط مقدم تولید و انتشار خبر هستند، اما باید حواستان به این نکته هم باشد که رسانه‌ها در جهان صرفاً در چارچوب منافع اقتصادی و سیاسی خود گام برمی‌دارند.

برای همین ممکن است بعضی از آن‌ها در ارائه خدمات خود، تنها بخشی از واقعیت‌ها را بیان کنند و حتی واقعیات را دگرگون و وارونه نشان دهند. همچنین هر یک از رسانه‌ها از قواعد مخصوص به خود برای تولید پیام‌ها استفاده میکنند که ممکن است باهم متفاوت باشد که گاهی همین مسئله باعث می‌شود که یک پیام واحد، به صورت‌های مختلف مطرح شود. در مواجهه با هر خبری باید از خود بپرسید که تولیدکننده خبر چه کسی است و پیام این خبر چیست؟ آیا رسانه انتشار دهنده خبر با مخاطب خود صادق است یا در راستای اهدافش به تولید خبر یا انتشار آن می‌پردازد.

[video src="https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3160287_388.mp4"]


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *