تراکتور و ماشین سازی؛ اثری از تبریزی های همیشگی نبود
باشگاههای تبریزی این فصل اصلا اوضاع پایدار و مناسبی نداشتهاند و بیشتر از هر تیمی تغییرات و فراز و نشیب دیدهاند.
ماشین سازی؛ خداحافظ لیگ برتر
ماشین سازی تبریز که قدیمیترین تیم منطقه آذربایجان است همان ابتدای فصل تکلیف خود را مشخص کرد و با عوض شدن تمام و کمال ترکیب و ساختار تیم، نشان داد عزمی برای ماندن در لیگ برتر ندارد. آنها چندین بار مربی و کادر فنی خود را تغییر دادند.
وحید بیاتلو، سعید اخباری، مهدی پاشازاده، کاظم محمودی، مجتبی خورشیدی (سرپرست تیم ملی) و علیرضا اکبرپور نامهایی هستند که این فصل روی نیمکت ماشین سازی نشستهاند و یا قرار بوده هدایت تیم سبزپوش را برعهده بگیرند.
ماشین سازان در میانه فصل دچار تغییرات عمده مدیریتی شدند و این باشگاه از سوی محمدرضا زنوزی به یونس قربانی تحویل داده شد. این تیم ریشه دار از ۲۵ بازی خود در لیگ برتر تنها ۱ برد و در مجموع ۱۱ امتیاز کسب کرده و در ضعیفترین فصل خود قرار دارد و عملا به لیگ یک سقوط کرده است.
تراکتور؛ سالی بدون جام
تراکتور با وجود اینکه در حال حاضر از نظر هوادار، جایگاه، سخت افزار و سایر مسائل تیم اول تبریز است در مسائل مدیریتی و ساختاری تفاوت چندانی با ماشین نداشته است. سرخپوشان تبریزی فصل بیستم لیگ برتر را با علیرضا منصوریان استارت زدند، اما حضور او خیلی تداوم نداشت و مسعود شجاعی به عنوان بازیکن-مربی هدایت تیم را عهده دار شد.
پس از مدتی رسول خطیبی به تیم شهرش آمد و تراکتور را در آسیا هدایت کرد. رسول در مدت مربی گری خود با ۲ کاپیتان سابق تیم ملی یعنی اشکان دژاگه و مسعود شجاعی به مشکل خورد و این دو ستاره پرخرج از تیم کنار رفتند.
پس از چند بازی و نتیجه نگرفتن در جام حذفی، سوپرجام و لیگ برتر، خطیبی از هدایت این تیم برکنار شده و فیروز کریمی سکان دار این تیم تبریزی شد.
این تیم هم در بحث مدیریت دچار تغییراتی شد و از ابتدای فصل تاکنون میرمعصوم سهرابی، محمد علیپور، سجاد سیاح، عباس الیاسی و حالا جمشید نظمی مدیران عامل تراکتور بوده اند.
تراکتور امسال را بدون جام به پایان خواهد برد و ماشین سازی به لیگ یک سقوط خواهد کرد. وضعیتی که اصلا برای فوتبال دوستان تبریزی خوشایند نیست و به روزهای بهتر در فصل بعد چشم خواهند داشت.