صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

چرا آمریکا مواضع گروه‌های ضد داعش را بمباران می‌کند؟

۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۵:۰۱
کد خبر: ۷۳۷۴۹۲
اقدام آمریکا مبنی بر بمباران مواضعی در خاک کشور‌های عراق و سوریه از سوی تحلیلگران، کارشناسان و ناظران به عنوان اقدامی غیرقانونی و تجاوزکارانه توصیف شد.
تجاوز هوایی آمریکا به مواضعی در مرز عراق و سوریه با تصمیم «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، به موضوعی جدی برای ثبات و امنیت این دو کشور در حال مبارزه با بقایای گروه تروریستی «داعش» شده است.
 
به گزارش «لیبریشن نیوز»، اقدام دولت آمریکا مبنی بر انجام دور دیگری از حملات هوایی غیرقانونی علیه عراق و سوریه، واکنش هایی را در سراسر منطقه به همراه است؛ چراکه برخلاف ادعای وزارت دفاع آمریکا که این اقدام را در چارچوب دفاع از خود توجیه کرده بود، این عملیات چیزی جز اقدام تجاوزکارانه نبوده است.
 
بیانیه وزارت دفاع آمریکا در این رابطه می گوید که عملیات مذکور علیه تاسیسات نظامی ۲ گروه قرار گرفته در فهرست «سازمان‌های تروریستی» آمریکا انجام شد.
 
این ادعا، وجه اصلی واقعیت یعنی هدف این گروه‌ها که همان مبارزه با داعش است، نادیده می‌گیرد.
 
گروه‌هایی مانند کتائب حزب الله و کتائب سیدالشهدا، به قیمت جان هزاران نفر از نیرو‌های خود، در شکست داعش در منطقه نقش مهمی داشتند.
در واقع آمریکا در حالی دومین حمله پس از حمله ماه فوریه علیه این منطقه را اجرا کرد که پارلمان عراق در اوایل ژانویه ۲۰۲۰ در پی درخواست و مطالبه گسترده و سراسری برای خروج نظامیان خارجی از این کشور، رای به اخراج همه نظامیان خارجی از جمله نظامیان آمریکایی داد.
 
با وجود این، آمریکا تا به امروز برخلاف خواسته مردم عراق به اشغال غیرقانونی عراق ادامه داده است.
 
صرف نظر از ادعا‌های بایدن مبنی بر حق دفاع از خود نظامیان آمریکایی برای انجام حملات مذکور، انگیزه واقعی این حملات روشن است؛ زیر پا گذاشتن حق حاکمیت عراق و سوریه. البته این نکته نیز نباید مورد بی توجهی واقع شود که مسئولیت تشدید تنش‌ها در آینده در این منطقه متوجه آمریکاست.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *