صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تکرار؛ تکنیک رسانه برای اقناع مخاطب

۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳:۵۱
کد خبر: ۷۳۶۹۶۰
تکرار یکی از تکنیک‌های رسانه برای رسیدن به هدف خود است. تکرار یک موضوع باعث القای مقصود معین و جا انداختن پیام رسانه در ذهن مخاطب می‌شود.
_ مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی نوشت: یکی از تکنیک‌های پرکاربرد رسانه‌ای تکرار است. همان‌طور که از نام این واژه پیداست رسانه‌ها بر اساس این تکنیک برای زنده نگهداشتن موضوع سعی می‌کنند با تکرار زمان‌بندی شده پیام مدنظرشان تا زمانی که نیاز است زنده بماند. در این روش، رسانه‌ها با تکرار پیام سعی بر القای مقصودی معین و جا انداختن پیامی در ذهن مخاطب دارند. تکرار، ازلحاظ روانشناسی در تشکیل عادت، بسیار مفید است؛ به‌ویژه اگر با دقت توأم باشد.
 
تکرار، یکی از پایه‌های تبلیغات است. طراحان تبلیغات معمولاً برای آنکه پیام خود را در ذهن مخاطب حک کنند از روش تکرار استفاده می‌کنند. طراحان تبلیغات با تکرار موضوع موردنظر خود را در افکار عمومی زنده نگه می‌دارند و نمی‌گذارند از خاطره‌ها پاک شود.
 
بدون تکرار، تثبیت و تقویت دقیق‌تر، عادت میسر نمی‌شوند. تکنیک تکرار یکی از روش‌های یادگیری است که معمولاً برای یادگیری زبان‌های خارجی استفاده می‌شود.
 
تکرار پیام باید به‌صورت مداوم صورت گیرد. منظور از تکرار مداوم این است که مدت‌زمانی که مفاهیم مستقر در تبلیغ تکرار می‌شود و ادامه می‌یابد، طولانی باشد؛ به‌عبارت‌دیگر هرچه پیام در مدت‌زمان طولانی‌تری به مخاطب عرضه شود و بیشتر تکرار شود، بهتر ملکه ذهن او می‌شود. فرستنده پیام امیدوار است که با استفاده از روش تکرار مداوم باعث دریافت پیام و جلب‌توجه مخاطب شود.
 
[video src="https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3152651_525.mp4"]

برچسب ها: رسانه مخاطب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *