صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دادستان کل کشور: عدم اخذ شکایت مراجعان توسط نیروی انتظامی قابل قبول نیست

۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵:۳۶
کد خبر: ۷۳۶۵۲۱
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان کل کشور با تاکید بر لزوم ایجاد صلح و سازش در دعاوی گوناگون گفت: اینکه مردم به کلانتری بروند و شکایت آن‌ها را نپذیرند و بگویند دستور قضایی بگیرید، قابل قبول نیست.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری، دادستان کل کشور در ششمین روز از گرامیداشت هفته قوه قضائیه از مجموعه دادگستری، دادسرا و اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ری بازدید کرد.

وی از واحد‌ها و بخش‌های مختلف دادگستری، دادسرا و اداره ثبت اسناد بازدید و در جریان وضعیت پرونده‌های موجود و عملکرد همکاران قضایی و اداری دادگستری و پرسنل اداره ثبت قرار گرفت.

در جریان بازدید سه ساعته دادستان کل کشور ضمن دیدار چهره به چهره با مردم و مراجعه کنندگان، مطالبات و درخواست‌های آن‌ها را مورد رسیدگی قرار داده و دستورات لازم را صادر نمود.

گفتنی است در این بازدید، گنجی مدیرکل نظارت، بازرسی و ارزیابی عملکرد دادسرا‌ها و هاشمی مدیر روابط عمومی دادستانی کل نیز حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری، دادستان کل کشور در حاشیه این بازدید با تاکید بر لزوم ایجاد صلح و سازش در دعاوی خانوادگی اظهار کرد: در حوزه دستگاه قضایی و بخش‌های دیگر باید تلاش شود تا بتوانیم نرخ طلاق را پایین آوریم. 

وی با اشاره به برخی مشکلات مردم در مراجعه به دستگاه قضایی اظهار کرد: با سامانه‌هایی که در دستگاه قضایی ایجاد شد و دیروز نیز بخشی از آن‌ها افتتاح گردید این مشکلات در حال حل شدن است. 
 
بیشتر بخوانید:
دادستان کل کشور بیان کرد: در این بازدید شاهد بودم که فردی به نیروی انتظامی مراجعه کرده بود و کلانتری به وظیفه خود عمل نکرده بودند؛ در حالی که وظیفه دارند شکایت مردم را بگیرند. اینکه مردم به کلانتری بروند و شکایت آن‌ها را نپذیرند و بگویند دستور قضایی بگیرید، قابل قبول نیست.
 
دادستان کل کشور با اشاره به سه مرجع اخذ شکایت شهروندان از جمله دفتر خدمات الکترونیک قضایی، کلانتری و دادسرا اظهار کرد: در این خصوص بخشنامه و دستورالعمل صادر کردیم و هر سه بخش مکلفند شکایت مردم را دریافت نمایند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *