صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

خیز کرونای «دلتا» و «دلتا پلاس» در جهان

۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶:۴۸
کد خبر: ۷۳۶۴۳۳
گونه جهش یافته هندی بار دیگر چشم انداز پایان پاندمی کرونا در آینده نزدیک را از میان برده است.

سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع نوع جهش یافته «دلتا پلاس» کرونا در جهان هشدار داده و از کشور‌ها خواسته تا در این زمینه تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در روسیه می‌گوید که گونه «دلتا پلاس» کرونا که به مراتب دارای قدرت انتقال سریع تری نسبت به انواع دیگر کرونا دارد، باید با اقداماتی مانند واکسیناسیون و استفاده از ماسک، متوقف شود.

به گفته وی، «واکسیناسیون تنها در برابر گونه دلتا کافی نیست و برای مهار این نوع کرونا باید واکسیناسیون و استفاده از ماسک به همراه یکدیگر استفاده شوند.»

نماینده سازمان جهانی بهداشت، افزود «واکسیناسیون ضروری است چرا که احتمال شیوع این گونه ویروس را کاهش می‌دهد و از خطرات بیماری شدید نیز می‌کاهد، اما همزمان اقدامات اضافی احتمالی نیز لازم است.»

«دلتا پلاس»، به مراتب دارای قدرت انتقال سریع تری بوده و به راحتی گسترش می‌یابد و در برابر آنتی بادی‌ها نیز مقاوم‌تر است.

اوایل ماه ژوئن سازمان جهانی بهداشت گونه هندی ویروس کرونا را در فهرست موارد نگران کننده خود قرار داده و هشدار داد که این گونه می‌تواند به نوع غالب کرونا در جهان تبدیل شود و کشور‌های زیادی را درگیر کند.

شیوع «دلتا پلاس»، برای نخستین بار در یک بولتن بهداشت عمومی در انگلیس گزارش شد و زیر شاخه‌ای از نوع دلتاست که برای نخستین بار در هند شناسایی شد.

این گونه کرونا پروتئین سنبله «کی ۴۱۷ اِن» را به دست آورده که در گونه آفریقای جنوبی نیز مشاهده شده است.

دانشمندان ابراز نگرانی کرده‎اند که جهش به همراه داشتن ویژگی‌های موجود نوع دلتا، موجب انتقال بسیار سریع‌تر «دلتا پلاس» شده است.

تا اواسط ماه ژوئن، ۱۹۷ مورد از ابتلا به نوع «دلتا پلاس» کرونا در ۱۱ کشور جهان شناسایی شده است.

در حال حاضر هشدار‌هایی درباره شیوع گونه دلتا در آمریکا و اروپا صادر شده و گفته می‌شود که کرونای هندی در حال تبدیل شده به گونه غالب در این کشورهاست.

به گزارش «ایندین اکسپرس»، مقام‎های بهداشتی هشدار داده‎اند که گونه دلتا احتمالا تهدیدی برای اروپا به شمار می‌رود و می‌تواند تابستان کرونایی دیگری را در این کشور‌ها رقم بزند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *