صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مقام آمریکایی: اختلافات جدی بین آمریکا و ایران در مذاکرات هسته‌ای همچنان وجود دارد

۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴:۴۲
کد خبر: ۷۳۵۸۶۴
یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا می گوید که با وجود اختلافات جدی بین آمریکا و ایران در مذاکرات هسته ای، اما دستیابی به توافق هنوز محتمل است.

- یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت که آمریکا و ایران باید برای رسیدن به توافق در مورد بازگشت به مفاد توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، بر اختلافات جدی غلبه کنند، اما توافق همچنان ممکن است.

به گزارش «هیل»، انتظار می‌رود که هر دو طرف به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، به زودی به وین بازگردند تا در هفتمین دوره مذاکرات غیر مستقیم، به همراه دیپلمات‌های اتحادیه اروپا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین شرکت کنند.

بر اساس این گزارش، دولت بایدن مدعی است بازگشت به برجام که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد، بهترین راه برای جلوگیری از آنچه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خوانده شده، است.

مقام های ایرانی گفته اند که انتظار دارند آمریکا همه تحریم‌ها را لغو کند و تا زمان تایید لغو تحریم ها، فعالیت هسته‌ای خود را کاهش نخواهند داد.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا همچنین از پاسخ درباره گزارش‌ها مبنی بر موافقت آمریکا با لغو تحریم های ایران خودداری کرد و گفت «تا زمانی که در همه زمینه‌ها به توافق نرسیم، بر سر هیچ چیز توافق نمی‌شود؛ هنوز موضوعات بسیار مهمی وجود دارد که باید حل شوند.»

به گفته وی، «دستیابی به توافق هنوز محتمل است.»

این مقام آمریکایی اظهار داشت «ما می‌فهمیم که ایران به پیشرفت خود در زمینه هسته‌ای ادامه می‌دهد و دقیقاً به همین دلیل است که ما اعتقاد داریم خروج از توافق هسته‌ای اشتباه بوده است، چرا با این وضعیت روبرو هستیم.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *