بهرهگیری از ظرفیت همکاریهای مشترک شرکتهای ایرانی و اسپانیایی
رئیس اداره اروپای دفتر اروپا و امریکای سازمان توسعه تجارت، با تاکید بر جایگاه ویژه اسپانیا در ایران و پیشینه روابط تجاری و دیپلماتیک بدون تنش دو کشور گفت: موقعیت استراتژیک خوب ایران در منطقه زمینه استفاده از ظرفیتهای متعدد همکاری را برای شرکتهای اسپانیایی و ایرانی فراهم کرده است.
- بنا به اعلام روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مهرداد جلالیپور در همایش مجازی روز ملی اسپانیا اجرایی کردن نقشه راه همکاریهای دو کشور را که طی اولین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اسپانیا به امضا رسیده، ضروری توصیف کرد.
وی افزود: بسترسازی فرهنگی در خصوص آشنایی تجار با فرهنگ تجاری دو کشور، توسعه روابط تجاری از طریق کنسرسیومها، توجه به اهمیت اقتصاد فرهنگ در حوزههای گردشگری، صنایع دستی، فیلم و سینما و ... از زمینههای تاثیرگذار بر تجارت دو کشور است.
رئیس اداره اروپای دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران در این وبینار بر لزوم تدوین مدل کاربردی به منظور آمادهسازی بنگاههای دو کشور برای همکاری در حوزههای حمل و نقل، صنایع دریایی، کشاورزی، صنعت فولاد و لاستیک، محصولات معدنی غیرفلزی، خودروسازی، شرکتهای دانشبنیان، بنگاههای کوچک و متوسط، نساجی، انرژی، تولید کاغذ، آب و فاضلاب تاکید کرد.
جلالیپور ادامه داد: همچنین در این نشست ضمن تبیین اهمیت سرمایهگذاری مشترک بین دو کشور، توسعه روابط فیمابین از طریق رفع مشکلات بانکی و همکاری با بانکهای محلی، اهداف و دستاوردهای نمایشگاه مجازی ایران و اسپانیا که با همکاری کیسیون فاوای اتاق ایران و اتاق تهران تا ۳۱ شهریور ماه سال جاری ادامه خواهد یافت، تشریح شد.
گفتنی است، همایش روز ملی اسپانیا به صورت وبینار با حضور رئیس اداره اروپای دفتر اروپا و امریکای سازمان توسعه تجارت، مدیران و مسئولان اتاق ایران و اسپانیا، وزارت امور خارجه و نمایندگان برخی از شرکتهای ایرانی و اسپانیایی برگزار شد.
خاطرنشان میسازد، این همایش در حاشیه نمایشگاه مجازی ایران توسط اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا برگزار شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *