صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رکورد اجرای اعدام در آمریکا با تزریق مواد سمی

۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸:۲۶
کد خبر: ۷۳۵۴۴۷
اجرای حکم اعدام در آمریکا به روش‎های مختلف از جمله با تزریق مواد سمی همچنان با واکنش‎هایی روبرو است.

- تزریق کُشنده در آمریکا از سال ۱۹۸۸ با اجرای نخستین اعدام به این شیوه در ایالت تگزاس آغاز شد و تا به امروز بیش از ۸۸ درصد اعدام‌ها در این کشور با استفاده از این روش صورت گرفته است.

در همین حال دادگاه عالی ایالت کارولینای جنوبی، حکم اعدام برای دو نفر را که قرار بود در این ماه اعدام شوند، به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش «هیل»، دادگاه حکم داد که این ایالت نمی‌تواند برنامه خود را برای استفاده از صندلی برقی بدون ارائه گزینه دیگری برای اعدام، یعنی تزریق کُشنده یا جوخه آتش، به محکومان ادامه دهد.

اما در حال حاضر نه تزریق کُشنده و نه جوخه آتش در کارولینای جنوبی در دسترس نیست؛ یکی به دلیل کمبود مواد دارویی مورد نیاز و دیگری به این دلیل که این ایالت نتوانسته است افراد کافی را برای اجرای جوخه آتش یا تهیه پروتکل‌های مناسب برای آن پیدا کند.

قانون جدید کارولینای جنوبی به زندانیان محکوم به اعدام، انتخاب روشی را ارائه می‌دهد که به وسیله آن اعدام شوند، اعم از صندلی برقی، جوخه آتش و یا دارو‌های کُشنده؛ اگر زندانی از انجام این انتخاب امتناع کند، ایالت برای اعدام آن‌ها از صندلی برقی استفاده خواهد کرد.

اقدامات کارولینای جنوبی برای احیای شیوه‌های اعدام مختلف و همچنین اصرار این ایالت بر اینکه زندانیان در اجرای اعدام خود شریک شوند، آشفتگی اجرای اعدام را در آمریکا نشان می‌دهد.

کارولینای جنوبی تا سال ۲۰۱۰ که آخرین اعدام خود را انجام داده بود، یکی از بالاترین سرانه‌های اعدام را در آمریکا داشته است؛ البته اوکلاهما، تگزاس، دلاور، میسوری، آلاباما، ویرجینیا و آرکانزاس تعداد بیشتری از احکام را به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به اجرا گذاشته‎اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *