صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

خشونت پلیس آمریکا و ادامه کشتار شهروندان سیاه پوست

۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵:۰۱
کد خبر: ۷۳۵۳۷۶
کشتار شهروندان آمریکایی به دست پلیس این کشور همچنان ادامه دارد این در حالی است که در بیش از نیمی از این حوادث، پلیس هیچ نیازی به استفاده از خشونت نداشته است.

- هنگامی که افراد مسئولیت افسر پلیس را بر عهده می‌گیرند، سوگند می‌خورند که با احترام و صداقت از جامعه خود محافظت و به آن خدمت کنند.

به گزارش «کلیک آن دیترویت»، همانطور که ما در مورد تعاملات بین اجرای قانون و افراد در جامعه آمریکا بحث می‌کنیم، توجه به این نکته مهم است که همه شهروندانی که توسط افسران پلیس در این کشور کشته می‌شوند رفتار خشونت آمیز ندارند و یا درگیر یک موقعیت خشونت آمیز نیستند.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته در موضوع خشونت پلیس آمریکا، هزار و ۱۲۷ شهروند آمریکایی در سال ۲۰۲۰ توسط نیرو‌های پلیس کشته شدند، اما گفته می‌شود در بیش از نیمی از این حوادث، پلیس هیچ نیازی به استفاده از خشونت نداشته است.

گزارش نتایج تحقیقات درباره خشونت پلیس آمریکا در سال ۲۰۲۰ می‎گوید که ۵۸ درصد از قتل‌ها توسط پلیس در سال ۲۰۲۰ میلادی، یعنی ۶۲۹ کشته، در ایست‌های بازرسی بوده است.

اگرچه در برخی از شهر‌های آمریکا میزان جرم و جنایت افزایش یافته است، اما داده‌ها نشان می‌دهد که قتل‌های پلیس با میزان جنایات خشونت آمیز در یک منطقه ارتباط ندارد.

در سراسر این کشور، اقلیت‌های آمریکایی در مقایسه با سفیدپوستان آمریکایی با نرخ‌های نامتناسبی توسط افسران پلیس کشته می‌شوند.

داده‌ها و اطلاعات نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰، سیاه پوستان ۲۸ درصد از افراد به قتل رسیده به دست پلیس در آمریکا را تشکیل می‌دهند و این در حالی است که سیاه پوستان فقط ۱۳ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند.

در سال ۲۰۱۸، نتایج تحقیقات کمیسیون حقوق مدنی آمریکا نشان داد که مردان سیاه پوست ۴۰ درصد از افراد غیر مسلح را که توسط افسران پلیس به ضرب گلوله کشته شده‎اند، تشکیل می‌دادند، اگرچه آن‌ها فقط حدود ۶ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

به طور کلی محققان می‌گویند که افراد سیاه پوست ۳ برابر بیشتر در مقایسه با افراد سفیدپوست توسط پلیس آمریکا کشته می‌شوند و ۱.۳ برابر بیشتر از افراد سفیدپوست در این شرایط غیر مسلح هستند.

این در حالی است که قتل توسط افسران پلیس در آمریکا همچنان به طور مداوم ادامه دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *