صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مهندسی ترافیک در کشور ما ایراد دارد

۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۲:۵۴
کد خبر: ۷۳۵۱۶۳
جانشین پلیس راهور ناجا گفت: مدیریت سرعت ترافیک یکی از مباحث مهمی است که پلیس در حال کار کردن روی آن است. هم در محور‌های برون شهری و جاده‌های مواصلاتی و هم در محور‌ها و معابر درون شهری بحث مدیریت سرعت ترافیک جزو مباحث مهمی است که ما آن را جلو می‌بریم.
سردار تیمور حسینی جانشین پلیس راهور ناجا درباره علت بالا بودن خسارت‌های مالی ناشی از تصادفات در معابر شهری و جاده‌های مواصلاتی کشور به میزان گفت: این موضوع یک بحث کارشناسی مفصلی را می‌طلبد. من تصور می‌کنم در این خصوص نیازمند این هستیم که عوامل مختلف را ریشه یابی کنیم و دلایل وقوع تصادفات را در بعد مهندسی ترافیک، آموزش، اجرای مقررات، رفتار‌های ترافیکی بررسی کنیم. هر کدام از این ابعاد جای بحث گسترده‌ای دارد.

وی درخصوص تاثیر اسلوب طراحی گاردریل‌ها و معابر بر حجم تصادفات راننگی گفت: اولین نکته‌ای که در این رابطه من بر روی آن تاکید دارم مساله مهندسی ترافیک است. تمام مواردی که مشاهده می‌کنیم و در ذهن داریم از ویژگی راه ها، شرایط مهندسی راه ها، تابلو‌ها و علائم، ایمنی راه‌ها اعم از گاردریل و شیب شیروانی و نقطه آکس و موراد دیگر در بحث مهندسی ترافیک تعریف می‌شود. وقتی من این ادعا را مطرح می‌کنم که مهندسی ترافیک در کشور ما ایراد دارد به همین مسائل بر می‌گردد.
 
بیشتر بخوانید:
خط کشی دوباره‌ی بزرگراه شهید بزرگراه یاسینی

جانشین پلیس راهور ناجا در پاسخ به اینکه کاهش سرعت ترافیک به منظور کم کردن از حجم تصادفات از چه طرقی میسر است اظهار داشت: البته بهتر است به جای کاهش سرعت ترافیک گفته شود مدیریت سرعت ترافیک. مدیریت سرعت ترافیک یکی از مباحث مهمی است که پلیس در حال کار کردن روی آن است. هم در محور‌های برون شهری و جاده‌های مواصلاتی و هم در محور‌ها و معابر درون شهری بحث مدیریت سرعت ترافیک جزو مباحث مهمی است که ما آن را جلو می‌بریم. مهمترین اقدامی هم که پلیس در این رابطه انجام می‌دهد مساله کنترل هوشمند است. پلیس با کنترل هوشمند تخلفات از طریق سامانه‌های هوشمند، پهپاد، دوربین ها، دوربین‌های لیزردار و حضور تیم‌های گشت و مجموعه‌ای از اقدامات مختلف که به هر شکل در حال انجام و پرداخت است در این رابطه اقداماتش را پیش می‌برد.

حسینی در واکنش به اینکه تغییر مد‌های حمل و نقل چه اثری بر حجم تصادفات دارد گفت: این مساله ارتباطی با پلیس پیدا نمی‌کند. اجرا، پیاده سازی و نظارت بر مد‌های حمل و نقل در معابر درون شهری بر عهده شهرداری هاست در جاده‌های مواصلاتی هم به عهده سازمان راهداری و وزارت راه است. در جاده‌های برون شهری تغییر مد به حمل و نقل ریلی و هوایی بر می‌گردد. در شهر هم به مترو و بی آر تی و تراموا یا سایر مد‌هایی که وجود دارد مربوط می‌شود. اما این مساله جزو وظایف پلیس شمرده نمی‌شود. البته پلیس در این زمینه پیگیری‌های لازم را دارد. اما مجری چنین اقداماتی نهاد‌های دیگری هستند و وظیفه‌ای بر عهده پلیس گذاشته نشده است. پلیس به عنوان یک عضو در کمیسیون‌های مختلف این مسائل را پیگیری می‌کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *