صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

۸ درصد ماندگاری شهروندان در منطقه ۱۴ افزایش یافته است

۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲:۵۲
کد خبر: ۷۳۴۲۶۱
آیین بهره برداری از پروژه‌های مدیریت شهری منطقه ۱۴ و بهسازی میدانگاه و مجموعه آرامستان‌های دولاب با حضور حناچی شهردار تهران، هاشمی ریاست شورای اسلامی شهر و جمعی از مبلغین مذهبی ارامنه شهر تهران برگزار شد.
- آیین بهره برداری از پروژه‌های مدیریت شهری منطقه ۱۴ و بهسازی میدانگاه و مجموعه آرامستان‌های دولاب با حضور حناچی شهردار تهران، هاشمی ریاست شورای اسلامی شهر و جمعی از مبلغین مذهبی ارامنه شهر تهران برگزار شد.

کامبیز مصطفی پور، شهردار منطقه ۱۴ در  این مراسم، گفت: ۷۰ پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شوند با تاکید بر رویکرد‌های مدیریت شهری از جمله زیست پذیر کردن شهر، توجه به انسان محوری، تاکید بر عدالت توزیعی، توجه به محرومین و برخورداری از همه امکانات شکل گرفته اند.

او افزود: مکان آرامستان ارامنه به لحاظ تاریخی به زمان زندیه برمی گردد. نقطه‌ای که در فاصله یک کیلومتری باغ سلیمانیه و کوشک وثوق الدوله قرار دارد و بر همین اساس به دنبال این هستیم که کریدور فرهنگ و هنر را در این نقطه شکل دهیم.

مصطفی پور عنوان کرد: بعد از ۵۰ سال به این آرامستان توجه شده و هزار  کامیون نخاله از اینجا خارج شد.

شهردار منطقه ۱۴ ادامه داد: پیاده روسازی و احداث مسیر دوچرخه، ساماندهی خیابان خاوران. جمع‌آوری آب‌های سطحی، احداث پل عابر پیاده در دو محله محلاتی و صاحب الزمان، ۱۵ کیلومتر مناسب سازی معابر و ۷ هکتاربوستان سازی از جمله پروژه‌های این منطقه است.

او با بیان اینکه، ۵۵ درصد بافت فرسوده این منطقه نوسازی شده و حدود ۸ درصد ماندگاری مردم در این منطقه نسبت به ۴ سال گذشته بیشتر شده و در واقع زیست پذیر‌تر شده است، گفت: از لحاظ تعداد پروژه‌های توسعه محله‌ای بالاترین تعداد را در بین مناطق ۲۲ گانه داشتیم. با اعتباری در حدود ۴۱۰ میلیارد ریال، ۱۰۴ پروژه توسعه محله‌ای تعریف شده که ۶۰ درصد آن به پایان رسیده و ۴۰ درصد باقیمانده نیز تا پایان تیرماه به اتمام می‌رسد.

مصطفی پور به پروژه‌های بهسازی زمین چمن، کمک به توسعه مساجد و کوچه شهروندی اشاره کرد و افزود: در خیابان کرمان ۴۰ سال بود که ۱۱۰ هزار نفر از شهروندان به دلیل طرح تعریض خیابان و فریز شدن محدوده نمی‌توانستند اقدامی برای نوسازی انجام دهند که در این دوره این مشکل حل شد.

 
بیشتر بخوانید:
در حال تکمیل


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *