صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

حرکت بنادر به سمت هوشمندسازی به منظور توسعه ترمینال‌های کانتیری

۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵:۲۸
کد خبر: ۷۳۴۱۴۷
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به تجارب ارزشمند جمهوری اسلامی ایران، معاونت مهندسی توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مسوول پنل نقش دگرگونی دیجیتالی در توسعه ترمینال‌های کانتینری در دهمین دوره کنفرانس بین المللی حمل و نقل دریایی و لجستیک حضور پیدا کرد.
بنا به اعلام سازمان بنادر و دریانوردی محمد اله یار، با اشاره به حضور خود در دهمین دوره کنفرانس بین المللی حمل و نقل دریایی و لجستیک که در کشور مصربرگزار شد، اظهار کرد: این از جمله کنفرانس‌هایی است که به صورت منظم برگزار می‌شود و در سال جاری نیز به دلیل محدودیت‌های به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا، سازمان بنادر و دریانوردی به صورت مجازی در آن شرکت کرد.

وی ادامه داد: با توجه به تجارب ارزشمند جمهوری اسلامی ایران، معاونت مهندسی توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مسوول پنل نقش دگرگونی دیجیتالی در توسعه ترمینال‌های کانتینری در دهمین دوره کنفرانس بین المللی حمل و نقل دریایی و لجستیک حضور پیدا کرد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین به نقش آفرینی انجمن جهانی زیرساخت‌های حمل و نقل دریایی به عنوان یکی از حامیان معنوی این همایش اشاره کرد و گفت: در پنل نقش دگرگونی دیجیتالی در توسعه ترمینال‌های کانتینری، مقالاتی در خصوص هوشمندسازی بنادر و ترمینال‌های کانتینری، موضوعات مربوط به دیجیتالی کردن فرایند‌ها و... ارائه شد و تجارب در این رابطه در حال انتقال است و بنادر دنیا امروزه به سمت هوشمندسازی حرکت می‌کنند.

اله یار با اشاره به اینکه وی همزمان مسوولیت کمیسیون همکاری‌های بین الملل پیانک (انجمن زیرساخت‌های حمل و نقل دریایی) را نیز برعهده دارد، گفت: در نتیجه بنده به عنوان مسوول برگزاری پنل انتخاب شدم و یکی از وظایف کنفرانس‌ها ارائه آخرین یافته‌های متخصصان و دانش پژوهان است و حضور در مجامع بین المللی می‌تواند به تبادل دانش، تجربیات و ارتقا سطح علمی و تخصصی مجموعه‌ها منجر شود و خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردی حضور خوبی در عرصه بین الملل و نقش آفرینی در این زمینه دارد.

وی در رابطه با مقوله دگرگونی دیجیتالی یا هوشمندسازی بنادر از سوی سازمان بنادر و دریانوردی نیز، خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر اقداماتی در راستای تحقق این هدف صورت گرفته و در حوزه مهندسی و توسعه امور زیربنایی سعی شده است از تجهیزات به روز استفاده شود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: از جمله نرم افزار‌هایی که در راستای هوشمندسازی بنادر توسط سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته و هم اکنون در حال استفاده است، می‌توان به نرم افزار تصمیم یار شناور‌ها اشاره کرد که توسط مراکز دانش بنیان و با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی ساخته شد و توسعه پیدا کرد؛ نرم افزاری که دو کشور قابلیت تهیه آن را داشتند و خوشبختانه متخصصان داخلی در قالب مدل شبیه ساز دینامیک دریا موفق به تهیه آن شدند و هم اکنون به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اله یار بیان کرد: در حوزه VTS ملی نیز اقدامات صورت گرفته در راستای این بود که آبراهه‌های کشور تحت حاکمیت الکترونیکی قرار گیرد و درحالی که پیش از این نیاز کشور از خارج تامین می‌شد، در حال حاضر تامین نیاز داخلی شده است.

وی با اشاره به اهمیت حوزه مهندسی دریایی، مهندسی سواحل و بنادر، عنوان کرد: باید بدانیم که حوزه مهندسی تجهیزات دریایی نیز اهمیت زیادی دارد و خوشبختانه در این حوزه، ایران جزء کشور‌های پیشرو است و از برخی کشور‌های منطقه در این حوزه نیز پیش هستیم، اما همچنان امکان فعالیت هرچه بیشتر و بهتر وجود دارد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *