صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

امیرمهدیزاده طلایی شد/ احمدی و کرجی نقره گرفتند

۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴:۴۴
کد خبر: ۷۳۳۲۶
دسته بندی‌: ورزشی ، رزمی
خبرگزاری میزان - کاراته کای وزن ۶۰- کیلوگرم تیم ملی کاراته کشورمان با برتری مقابل رقیب تایوانی خود اولین مدال طلای کاروان اعزامی کشورمان را به خود اختصاص داد.
به گزارش گروه ورزشی ، پرونده کاراته کاهای ایران در روز نخست رقابتهای قهرمانی آسیا با یک طلا ، دو نقره و یک برنز در یوکوهاما بسته شد. در رقابتهای وزن ۶۰- کیلوگرم نماینده ایران رقبای خود را یکی بعد از دیگری شکست داد و مدال طلا این وزن به نام خود ثبت کرد . امیر مهدیزاده دور نخست حریفی از چین را با ۱۱ بر ۳ شکست داد و در دومین مبارزه هم کاراته‌کایی از کره‌شمالی را با نتیجه ۸ بر صفر از پیش رو برداشت.

دارنده مدال‌های طلا و برنز جهان كاراته‌کای عربستانی را دور سوم ۵ بر صفر شكست داد و به نيمه نهایی رسيد. وی در اين مرحله نماينده كشور ميزبان را يك بر صفر شكست داد و به فينال راه يافت. مهدیزاده در بازی پایانی نیز با قدرت ظاهر شد و نماینده چین تایپه را ۹ بر صفر شکست داد و اولین طلای تیم اعزامی کشورمان را کسب کرد.

 سعید احمدی دیگر نماینده ایران در مبارزات نهایی با سه پیروزی متوالی راهی بازی نهایی شد و برای کسب مدال به مصاف حریفی از قزاقستان رفت بازنده تاتامی را ترک تا به نشان نقره بسنده کند. وی با برتری مقابل  سریلانکا ، کویت و اردن به دیدار پایانی راه پیدا کرده بود. 

همچنین سحر کرجی عضو تیم ملی بانوان کشورمان با شکست رقبای خود راهی بازی نهایی وزن ۵۰- کیلوگرم شده بود در جدال برای کسب مدال طلا نتیجه را به کاراته کای کشور میزبان واگذار کرد و به نشان نقره بسنده کرد. وی با برتری مقابل رقبای از سریلانکا ، چین تایپه و هنگ کنگ به دیدار فینال راه پیدا کرده بود.

بنابراین یک طلای امیرمهدیزاده در وزن ۶۰- کیلوگرم ، دو نقره سعید احمدی در وزن ۶۷- کیلوگرم و سحر کرجی در وزن ۵۰- کیلوگرم بانوان و یک برنز مهران قربانعلی پور هم در کاتای انفرادی حاصل تلاش کاراته کاهای ایران در روز نخست این مسابقات بود. مهسا افسانه ، رضا روشن و فاطمه چالاکی نیز از دور مسابقات کنار رفتند و  برنز گرفت.

سیزدهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا صبح امروز جمعه ۱۳ شهریورماه با شرکت ۲۸۵ کاراته از ۳۳ کشور در یوکوهامای ژاپن آغاز و تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *