صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

قاضی زاده : همه ایرانیان باید تحت پوشش یک بیمه اجتماعی موثر باشند

۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴:۲۷
کد خبر: ۷۳۳۲۲۷
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در بحث بیمه، نگاه ما باید مبتنی بر هویت شغلی باشد، گفت: همه ایرانیان باید تحت پوشش بیمه اجتماعی موثر باشند. همه ایرانیان از بدو تولد تا فوت باید تحت تکفل یک بیمه باشند.

- سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی دربرنامه تلویزیونی رئیس جمهور و جوانان اظهارداشت: ما یک نظام ها و ساختارهای قدیمی در کشور داریم که بعضا صد ساله هستند؛ یکی از آنها نظام بیمه ماست.

بعد از انقلاب  تلاش هایی برای این صنعت کرده ایم  مثلا بیمه کارگران ساختمانی را اضافه کردیم ولی امروز هنرمندان یک دوره ای فعال بوده و یک سال بیکار هستند،خب زمان بیکاری چطور باید حق بیمه بدهند یا صیادان و کارگران روزانه ای که بخاطر کرونا تعطیل شده اند، 

در بحث بیمه، نگاه ما باید مبتنی بر هویت شغلی باشد.  همه ایرانیان باید تحت بیمه اجتماعی موثر باشند. همه ایرانیان از بدو بدنیا آمدن تا فوت باید تحت تکفل یک بیمه باشند. 

تولید شغل و تامین مسکن، امنیت و آموزش و  پرورش بر اساس قانون وظیفه دولت است،  ما یک نظام بیمه سلامت اندیشیده ایم. 

هر اقدامی انجام می‌دهیم برای پایدار بودنش دولت باید به آن پیوست اقتصادی بدهد، مانند آموزش که دولت باید به آن یارانه دهد وگرنه مانند همین نظام آموزشی مان می‌شود.

۲۴۰ هزار هنرمند، قاری قران و موزیسین، خبرنگار داریم که نیاز به کمک دارند و دولت باید این‌ها را تامین کند تا جایگاه متعالی هنر حفظ شود.

بنده به عنوان رئیس جمهور، رئیس جمهور تک تک ملت ایران هستم و نسبت به تک تک مردم مسئول هستم و باید به همه مردم ارتباط موثر و فعال داشته باشم تا رشد اتفاق بیفتد. 

بازار سرمایه ، بازار مالی شفاف و قابل قبول است و اگر خوب مدیریت شود از بازارهایی است که می تواند حوزه تولید، اشتغال و کسب و کار را پشتیبانی کند. 

بازار سهام جزو بازارهایی است که بخش پنهان اقتصاد در آن شکل می گیرد و فساد آور است  و پنهانکاری در اقتصاد موجب رانت می شود. یک دولت هوشمند باید کاری کند که جریان مالی و نقدینگی در کشور، حتی الامکان به سمت شفافیت و تولید و سرمایه گذاری و توسعه اشتغال پیش برود نه به سمت بازارهای موازی که دلالی  و سفته بازی محسوب می شوند. 

متاسفانه به علت تورم مزمن در کشور که گاها حالت نوسانی شدید هم پیدا می کند، تمایل به سرمایه گذاری دراز مدت در کشور ما کاهش پیدا کرده است. سرمایه گذاران با نگرانی با منابع مالی شان مواجه هستند. 

از یک طرف نمی توانند پول را نگه دارند زیرا مانند کوه یخ هر روز ارزش آن کمتر می شود و از یک طرف نمی توانند وارد سرمایه گذاری های بلند مدت شوند و با آن کارخانه و یا کارگاه تولیدی راه بیندازند. وقتی سرمایه گذاری می کنند بازگشت متوسط سرمایه شان پنج سال طول می کشد. 

بنابراین سرمایه گذاران به بازارهای نقد شونده تمایل پیدا می کنند یعنی بازارهایی که به سرعت موقعیت نقد شوندگی داشته باشند. بازار سرمایه هم اکنون دو مشکل دارد، یک مشکل حاد است که برای حل آن در قوه قضاییه تشکیل پرونده داده ایم، 130 هزار میلیارد تومان باید متخلفان خصولتی و دولتی بازار باید به صندوق تثبیت برگردانند.

بازار سرمایه در کشورمان اختلالات عمیقی هم دارد مبنی بر اینکه کاملا  دولتی است که باید آن را کاملا مردمی کنیم. 

ما یک تئوری به نام دولت مردم خلق کردیم،خلق نکردیم بلکه استقرای ما از قانون اساسی  و گفتمان انقلاب اسلامی است.  حکمیت مردم در طول حاکمیت الله که می خواهد مستقر شود باید بتواند اعمال حاکمیت کنندو این بالاتر از گفتگو است. 

دولت وقتی می خواهد تصمیماتی بگیرد، مردمش حتما باید آن تصمیمات را بپذیرند، این مردم طبقه دارند. در تئوری دولت مردم، مردم و حاکمیت یکی هستند و اصلا مردم از حاکمیت جدا نیستند. 

وقتی تصمیم می خواهیم بگیریم حتما باید ذینفعان آن بخش، باید آن تصمیمات را تائید کنند تا اجرایی شود و اگر هر وزیری می خواهد بخشنامه ای را تنظیم کند، نمایندگان ذینفعان باید آن را امضا کرده باشند. اگر ما در رابطه با روستاییان یک تصمیمی می خواهیم بگیریم باید نهادسازی مدنی کرده باشیم و پارلمان روستا داشته باشیم و نمایندگان روستاییان و کشاورزان بیایند زیر تصمیمات جهاد کشاورزی را امضا کنند. 

اگر یک سوم مردم با یک تصمیمی مخالفت کردند آن تصمیم باید بازبینی شود.اگر با مدیری مخالفت کردند آن مدیر باید عزل شود و سامانه ای برای همین منظور طراحی کرده ایم. هر چه گفت وشنود و رفت و برگشت تصمیمات بیشتر شود، این تصمیمات پخته تر می شود و دوم اینکه اجماع روی آن بیشتر می شود و  سوم اینکه امکان اجرایی شدن آن را بالا می برد. 

ایران بهشت معادن دنیاست. هفت درصد منابع طبیعی دنیا و ده درصد مجموع منابع زیرمینی دنیا را با احتساب زیرساخت ها و نیروی انسانی در کشور داریم در صورتی که یک دهم جمعیت دنیا را دارا هستیم. میزان برداشت از منابع معدنی مان بسیار کم است. 

ما یک مدل شهر کشوری در مدل حکمرانی مان داریم و تحت آن همه شغلها و خاصیت استانها را در آن استخراج کردیم و بر اساس آن حتی نظام آموزش عمومی و تخصصی یعنی دانشگاه ها را براساس آن تنظیم  می کنیم. فلان شهر که سنگ های زینتی دارد در آن باید رشته تحصیلی سنگ های زینتی باید تدریس شود و بر اساس همین سرمایه گذاری ها انجام می شود. 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *