صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کشف ۳۶۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری در پایتخت

۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵:۰۱
کد خبر: ۷۳۲۷۹۹
جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف ۳۶۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری و دستگیری ۴ موسس شرکت صوری در تهران خبر داد.
- سردار حمید هداوند اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ پس از انجام اقدامات تخصصی، موفق به کشف ۴ فقره تسهیلات بانکی شدند.

وی افزود: طی بررسی‌های اولیه مشخص شد، ۴ موسس شرکت وارداتی، با ثبت شرکت و ارائه اساس نامه شرکت به بانک‌ها با ادعای وارد کردن کالا‌های ضروری، ۱۲ میلیون یورو به قیمت ارز دولتی از بانک‌های خصوصی و دولتی دریافت کرده اند.

جانشین پلیس تهران با بیان اینکه متهمان تا کنون هیچ اسنادی مبنی بر وارد کردن کالا‌های مورد نظر ارائه نداده اند، ادامه داد: طی استعلامات به عمل آمده، سامانه گمرک بیان گر استفاده از ارز‌های تخصیصی در واردات نبوده و در سامانه بانک مرکزی نیز رفع تعهد ارزی صورت نگرفته است.
 
بیشتر بخوانید:

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در تکمیل تحقیقات پلیسی مشخص شد متهمان ارز‌های دولتی را به نرخ آزاد فروخته اند، خاطر نشان کرد: با اشراف اطلاعاتی پلیس تهران مخفیگاه متهمان در مناطق مختلف تهران شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در عملیات‌های مستقل و هماهنگ هر ۴ متهم دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: برابر اعلام کارشناسان، ارزش ارز‌هایی که متهمان به منظور استفاده در واردات کالا دریافت کرده و مرتکب کلاهبرداری شده اند، به نرخ روز ۳۶۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار هداوند با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی افزود: پلیس با تلاش شبانه روزی و اشراف اطلاعاتی، اجازه بی نظمی و ایجاد اخلال در امنیت اقتصادی را نخواهد داد.
 

برچسب ها: پلیس کلاهبرداری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *