صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

قیمت کتاب در شهرستان‌ها نباید مانند تهران گران باشد/اهمیت طرح‌های فصلی فروش کتاب در مناطق محروم

۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰:۰۱
کد خبر: ۷۳۲۱۱۷
مدیر نشر و پخش دوستان گفت: اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب برای کتابفروشان و مخاطبان کتاب در مناطق محروم و شهر‌های دورافتاده یک فرصت ارزشمند محسوب می‌شود.

ابراهیم کریمی در گفت‌وگو با پیرامون برنامه‌های تاثیرگذار بر توسعه مطالعه گفت: برنامه‌های متعدد در طی سال‌های اخیر برای توسعه و ترویج سرانه مطالعه و در عین حال کمک به ناشران در نظر گرفته شده، اما برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها که به طرح‌های فصلی فروش کتاب شهرت دارد توانسته موفق عمل کند.

وی در همین راستا ادامه داد: اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب برای کتابفروشان و مخاطبان کتاب در مناطق محروم و شهر‌های دورافتاده یک فرصت ارزشمند است، زمانی که قدرت خرید مردم کم است یا قیمت کتاب بالا است برگزاری طرح‌هایی که یارانه دارند هم برای خوانندگان کتاب و هم برای کتابفروشان یک رویکرد خوب محسوب می‌شود.

کریمی ابعاد اجرای برخی طرح‌ها را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: زمانی که فعالیت کتابفروشی‌ها به واسطه اجرای طرح‌های فروش فصلی کتاب با رونق مواجه می‌شود می‌توان تاکید کرد که این روند بسیار ارزنده بوده و درعین حال تاثیرات مناسبی را در چرخه فعالیت‌های فرهنگی به همراه داشته و بدین ترتیب برای سایر رسته‌های حوزه نشر مثل توزیع‌کنندگان و ناشران نیز موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه قدرت خرید مردم در شهر‌های دورافتاده و کم‌جمعیت کمتر است، ادامه داد: کتاب کالایی است که در منطقه اعیان‌نشین پایتخت و شهر‌های بزرگ به همان قیمتی عرضه می‌شود که در شهر‌های کوچک و دورافتاده و مناطق محروم فروخته می‌شود.

مدیر نشر و پخش تاثیرطرح‌هایی همانند طرح‌های فصلی کتاب را مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد: طرح‌های فصلی مزایای قابل توجهی دارد و می‌تواند علاوه بر نشر از کتابفروشی‌های شهر‌های کوچک حمایت کند تا موقعیت خریداری کتاب‌های بهتر و مناسب‌تر برای مردم و علاقه‌مندان کتاب بیشتر فراهم شود.

کریمی پیرامون بهترین زمان برگزاری طرح‌های فصلی فروش کتاب نیز توضیح داد: ماه‌های میانی هر فصل بهترین زمان برگزاری طرح‌ها است، زیرا به شروع سال و پایان سال نمی‌خورد، اما اینکه زمان طولانی‌تر باشد به بودجه‌ای بستگی دارد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار کتابفروشان قرار می‌دهد، طولانی‌تر شدن این زمان رابطه مستقیمی با بودجه طرح دارد و هرچه دولت از افزایش بودجه چنین طرح‌هایی حمایت کند شاهد اتفاق‌های بهتری خواهیم بود.

مدیر نشر و پخش دوستان خاطرنشان کرد: طرح‌ها و برنامه‌های زیادی به اجرا گذاشته شده، ولی باید تاکید کرد که هدف بازگرداندن نشر و کتاب فروشی‌ها به چرخه فعالیت است لذا همواره با تدبیر باید پیش رفت و شرایط را برای تشویق مردم به منظور خرید کتاب به معنای یک کالای فرهنگی فراهم کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *