لزوم آموزش مهارتهای اجتماعی، کنترل هیجانات و تاب آوری اجتماعی
آموزش مهارتهای اجتماعی به دانش آموزان سرمایه گذاری اجتماعی برای نسل آینده کشور است.
-مهارتهای اجتماعی مجموعهای از راهبردهاست که هدفش کمک به افراد جهت برقراری ارتباط موثر با محیط و افراد اجتماع است. در مرورد لزوم آموزش مهارتهای اجتماعی به دانش آموزان به عنوان جامعه هدف، توجه به این نکته ضروریی است که این موضوع علاوه برکمک به رشد و ارتقای صحیح عملکردهای اجتماعی آن نوعی سرمایه گذاری نیز برای نسل آینده نیزمحسوب خواهد شد.
نظام آموزشی به عنوان متولی امر
برخی از کودکان بواسطه آموزش و تربیت صحیح این مهارت را در خانواده کسب میکنند، اما نظام اموزشی میتواند متولی آموزش مهارتهای اجتماعی برای کنترل هیجانات و ارتقاء تاب آوری آنان در تمامی مواقع و مراحل باشد.
نظام آموزشی میتواند با آموزش مهارتهای اجتماعی متناسب با فرهنگ عمومی و مقبول جامعه به دانش آموزان آموزش دهد تا آنان نیز بتوانند در موقعیتهای مناسب بطور صحیح دست به کنش بزنند.
عدم آموزش مهارتهای اجتماعی به دانش آموزان در بزرگسالی آنان را دچار محدودیتهای ارتباطی در روابط اجتماعی مینماید و عواقب زیادی را برای فرد و جامعه در پی خواهد داشت. فردی که در سنین کودکی راههای ارتباطی را میآموزد. میتواند به درستی هیجانات خود را کنترل کند و تاب آوری خود را ارتقاء دهد، این فرد به درستی میتوانند رفتار خود را مدیریت کند.
آموزش مهارتهای اجتماعی در بسترهای مجازی
با توجه به دوران پاندمی کرونا و لزوم برگزاری آموزش به شیوه مجازی آسیبهای زیادی بر نظام آموزشی کشور و به طور کلی دانش آموزان به جهت دوری از فضاهای ارتباطات اجتماعی وارد آمده است.
اگرچه میتوان از این محدودیت فرصت ساخت و در زمان پیش رو که مصادف است با ایام فراغت دانش آموزان با توجه مقبولیت و دسترسی حداکثری که به فضاهای مجازی وجود دارد، در بهرمندی از آن بر لزوم آموزش مهارتهای اجتماعی برای کنترل هیجانات و تاب آوری دانش آموزان کوشید.
در این راستا در گفتگو با دو تن از دبیران پایههای ابتدایی به بررسی این دغدغه پرداخته ایم.
نظام آموزشی به عنوان متولی امر
برخی از کودکان بواسطه آموزش و تربیت صحیح این مهارت را در خانواده کسب میکنند، اما نظام اموزشی میتواند متولی آموزش مهارتهای اجتماعی برای کنترل هیجانات و ارتقاء تاب آوری آنان در تمامی مواقع و مراحل باشد.
نظام آموزشی میتواند با آموزش مهارتهای اجتماعی متناسب با فرهنگ عمومی و مقبول جامعه به دانش آموزان آموزش دهد تا آنان نیز بتوانند در موقعیتهای مناسب بطور صحیح دست به کنش بزنند.
عدم آموزش مهارتهای اجتماعی به دانش آموزان در بزرگسالی آنان را دچار محدودیتهای ارتباطی در روابط اجتماعی مینماید و عواقب زیادی را برای فرد و جامعه در پی خواهد داشت. فردی که در سنین کودکی راههای ارتباطی را میآموزد. میتواند به درستی هیجانات خود را کنترل کند و تاب آوری خود را ارتقاء دهد، این فرد به درستی میتوانند رفتار خود را مدیریت کند.
آموزش مهارتهای اجتماعی در بسترهای مجازی
با توجه به دوران پاندمی کرونا و لزوم برگزاری آموزش به شیوه مجازی آسیبهای زیادی بر نظام آموزشی کشور و به طور کلی دانش آموزان به جهت دوری از فضاهای ارتباطات اجتماعی وارد آمده است.
اگرچه میتوان از این محدودیت فرصت ساخت و در زمان پیش رو که مصادف است با ایام فراغت دانش آموزان با توجه مقبولیت و دسترسی حداکثری که به فضاهای مجازی وجود دارد، در بهرمندی از آن بر لزوم آموزش مهارتهای اجتماعی برای کنترل هیجانات و تاب آوری دانش آموزان کوشید.
در این راستا در گفتگو با دو تن از دبیران پایههای ابتدایی به بررسی این دغدغه پرداخته ایم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *