اجرای عملیات روسازی بتنی درزدار در ۱۷محور مواصلاتی کشور
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات روسازی بتنی درزدار در سطح کشور هم اکنون با تلاش و توجه ویژه در ۱۷محور به طول ۱۸ کیلومتر و سطح ۲۲۰ هزار مترمربع با پیشرفت ۲۶ درصدی در حال اجراست.
- بنا بر اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا محمدی کرجیران با اشاره به هزینههای گزاف ترمیم روسازی و انجام مکرر عملیات تراش و روکش آسفالت معابر در بندر شهید رجایی طی سالیان اخیر، اظهار داشت: به منظور ارتقاء کیفیت عبور و مرور، کاهش هزینههای ترمیم سالیانه آسفالت و افزایش سطح خدمتدهی و رضایت از معابر اصلی و اراضی پشتیبانی، اجرای فاز اول پروژه روسازی بتنی غیر مسلح درزدار در بندر شهید رجایی از آغاز فصل زمستان سال گذشته کلید خورد.
وی افزود: این پروژه که در نوع خود بزرگترین عملیات روسازی بتنی درزدار در سطح کشور محسوب میشود، هم اکنون با تلاش و توجه ویژه و همچنین اتخاذ تدابیری برای رفع چالش کمبود سیمان از طریق تخصیص سهمیه ویژه از کارخانه سیمان هرمزگان، در ۱۷محور به طول ۱۸ کیلومتر و سطح ۲۲۰ هزار مترمربع با پیشرفت۲۶ درصدی در حال اجراست.
کرجی ران ضمن اشاره به ارزش مطالعاتی و نوآورانه این پروژه تصریح کرد: در این پروژه، فناوری «روسازی بتنی درزدار غیرمسلح» به علت میزان تردد بالای کامیونهای حامل بارهای سنگین در بندر شهید رجایی و با هدف کاهش هزینههای نگهداری و افزایش طول عمر مفید روسازی از حداکثر ۵ سال به ۲۰ سال، انتخاب شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین در خصوص زمان بهرهبرداری از پروژه گفت: به منظور بهرهبرداری سریعتر از محورهای در حال اجرا و جلوگیری از اختلال در ترافیک معمول بندر، هم اکنون یکهزار و ۱۰۰ متر شامل پنج محور اصلی و یک محور پایلوت از اراضی پشتیبانی آماده بهره برداری است و امیدواریم تا پایان خردادماه یکهزار متر دیگر نیز آماده بهرهبرداری شود. این در حالی است که به موازات آن، عملیات اصلاح و تثبیت زیراساس سایر محورها با آهک و سیمان، هم اکنون در حال اجراست و پس از اتمام این مرحله، اجرای روسازی بتنی درزدار در هر محور، بلافاصله عملیاتی میشود.
وی اضافه کرد: با توجه به بررسی روند اجرایی فاز دوم، این طرح برای ۲۲ کیلومتر دیگر از محورهای بندر در حال مطالعه و برنامه ریزی برای اجراست.
کرجی ران خاطرنشان کرد: اجرای پروژه تغییر روسازی معابر از آسفالت به روسازی بتنی درزدار میتواند الگوی خوبی برای سایر بنادر کشور در جهت کاهش هزینه های نگهداری سالیانه معابر، افزایش رضایتمندی با ارتقاء کیفیت عبور و مرور و بهرهبرداری حداکثری از ظرفیت بخش خشکی محوطه بندر باشد.
وی افزود: این پروژه که در نوع خود بزرگترین عملیات روسازی بتنی درزدار در سطح کشور محسوب میشود، هم اکنون با تلاش و توجه ویژه و همچنین اتخاذ تدابیری برای رفع چالش کمبود سیمان از طریق تخصیص سهمیه ویژه از کارخانه سیمان هرمزگان، در ۱۷محور به طول ۱۸ کیلومتر و سطح ۲۲۰ هزار مترمربع با پیشرفت۲۶ درصدی در حال اجراست.
کرجی ران ضمن اشاره به ارزش مطالعاتی و نوآورانه این پروژه تصریح کرد: در این پروژه، فناوری «روسازی بتنی درزدار غیرمسلح» به علت میزان تردد بالای کامیونهای حامل بارهای سنگین در بندر شهید رجایی و با هدف کاهش هزینههای نگهداری و افزایش طول عمر مفید روسازی از حداکثر ۵ سال به ۲۰ سال، انتخاب شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین در خصوص زمان بهرهبرداری از پروژه گفت: به منظور بهرهبرداری سریعتر از محورهای در حال اجرا و جلوگیری از اختلال در ترافیک معمول بندر، هم اکنون یکهزار و ۱۰۰ متر شامل پنج محور اصلی و یک محور پایلوت از اراضی پشتیبانی آماده بهره برداری است و امیدواریم تا پایان خردادماه یکهزار متر دیگر نیز آماده بهرهبرداری شود. این در حالی است که به موازات آن، عملیات اصلاح و تثبیت زیراساس سایر محورها با آهک و سیمان، هم اکنون در حال اجراست و پس از اتمام این مرحله، اجرای روسازی بتنی درزدار در هر محور، بلافاصله عملیاتی میشود.
وی اضافه کرد: با توجه به بررسی روند اجرایی فاز دوم، این طرح برای ۲۲ کیلومتر دیگر از محورهای بندر در حال مطالعه و برنامه ریزی برای اجراست.
کرجی ران خاطرنشان کرد: اجرای پروژه تغییر روسازی معابر از آسفالت به روسازی بتنی درزدار میتواند الگوی خوبی برای سایر بنادر کشور در جهت کاهش هزینه های نگهداری سالیانه معابر، افزایش رضایتمندی با ارتقاء کیفیت عبور و مرور و بهرهبرداری حداکثری از ظرفیت بخش خشکی محوطه بندر باشد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *