صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

چگونه کشاندن مخاطب به سالن سینما؛ چالش این روزهای اهالی هنر هفتم

۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴:۱۷
کد خبر: ۷۳۱۰۳۶
در حالی که فروش فیلم‌های سینمایی از ابتدای امسال به شکل قابل توجهی کم شده تنها امید باقی‌مانده برای رونق سینما‌ها اکران فیلم‌های خوب و جذاب است.

- «هفته‌ای یکبار آدم باش»، «خورشید»، «تک خال»، «خون شد» و «لاله» به ترتیب پرفروش‌ترین فیلم‌های این روزهای سینماها هستند. این فیلمها در مدت زمانی که سینماها بازگشایی شدند روی پرده سینماها رفته‌اند. 

با وجود حضور بازیگرانی چون جواد عزتی، پژمان جمشیدی، نیکی کریمی، لیلا اوتادی، سحر قریشی و... در فیلمهای روی پرده باعث رونق سینماها نشدند و به نظر می‌رسد مخاطبان فعلا سر آشتی با سینما ندارند. بخشی از این آشتی‌ناپذیری را هم می‌توان به کم رمق بودن فیلمها مربوط دانست.

فیلم کمدی «هفته‌ای یکبار آدم باش» که در صدر جدول فروش سینمای ایران است به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و تهیه‌کنندگی مستانه مهاجر ساخته شده این داستان رویارویی دو زوج با سبک زندگی متفاوت است که در این میان موقعیت‌های جالبی قرار است شکل بگیرد، اما در عمل این اتفاق نیفتاده است.

همکاری زوج هنری پژمان جمشیدی و سام درخشانی در سریال «پژمان» شکل گرفت و در ادامه با فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف» به اوج خود رسیدند اما حالا در کمدی «هفته‌ای یکبار آدم باش» پژمان بازغی به نوعی نقش سام درخشانی را در مقابل پژمان جمشیدی برعهده گرفته اما نتیجه آن شکست یک ریسک به نظر می‌آید اط طرفی داستان کمدی «هفته‌ای یکبار آدم باش» کشدار و بی‎جان بوده و فیلمنامه مانع از شکل گیری درست بده بستان‌های بازیگران شده است.

فیلم‌های «خورشید»، «تک خال»، «خون شد» و «لاله» هم المان‌های برای پرفروش شدن حتی در شرایط غیرکرونایی ندارند و به نظر می‌رسد اکران این فیلم‌ها تنها برای پر کردن ویترین سینما‌ها هستند و عوامل و دست‌اندرکاران این فیلم‌ها دیگر در این شرایط بدون مخاطب چشمداشتی به فروش فیلم‌ها ندارند.

در ادامه و با توجه به شرایط حاکم و فیلم‌های روی پرده نمی‌توان چندان امیدی به تحول فروش آثار روی پرده داشت. این در حالی است که بسیاری از پردیس‌های بزرگ سینمایی و همینطور سینما‌های مهم و خوب پایتخت و شهر‌های دیگر که رونق خوبی داشتند در شرایط تعطیلی و نیمه تعطیلی به سر می‌برند.

در حالی که فروش فیلم‌های سینمایی از ابتدای امسال به شکل قابل توجهی کم شده تنها امید باقی‌مانده برای رونق سینما‌ها اکران فیلم‌های خوب و جذاب است. شبکه نمایش خانگی در شرایطی جان تازه‌ای گرفته است که امید بسیاری از سرمایه‌گذاران و کارگردانان از سینما بریده شد. به نظر می‌رسد با وجود نواقض در عرضه و ساخت فیلم‌های تولید نمایش خانگی، اما این سریال‌ها توانسته‌اند به تنوع ژانری و بلوغ بیشتر و بهتری به نسبت سینما برسند.

در این شرایط اکثر سینماداران و دلسوزان سینما مدام تکرار می‌کنند که باید با فیلم‌های خوب مخاطب را به سینما‌ها کشاند. اما سوال اصلی اینجاست که چه فیلم‌های در سینمای ایران ساخته شده که قابلیت جذب مخاطبان بالا و رونق دوباره سینما‌ها را داشته باشند؟



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *