صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مهمترین رویکرد سینما برای دوران پساکرونا چیست؟

۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۵:۰۱
کد خبر: ۷۳۰۴۲۵
یک کارگردان سینما گفت: به نظرم جشنواره‌ها به خودی خود می‌توانند محرک خوبی برای اکران فیلم‌های خوب باشند، اگر بحث کرونا واقعا جمع شود خود جشنواره ملی فیلم فجر می‌تواند به اکران ویژه فیلم‌ها بپردازد.

مسعود اطیابی در گفتگو با پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه کارگردانی گفت: یک سریال برای شبکه نمایش خانگی در دست تولید دارم که تهیه کنندگی آن را ایرج محمدی بر عهده دارد که فعلا نمی‌خواهیم اخبار این مجموعه رسانه‌ای شود.

اطیابی پیرامون وضعیت آینده سینمای ایران و اعتماد دوباره مردم در شرایط کرونایی ابراز کرد: فکر می‌کنم با آمدن واکسن و واکسیانسیونی که در حال انجام است سالن‌های سینما امن‌ترین جا برای حضور مردم باشد، من اخیرا برای یک سفر کاری هواپیما سوار شدم و فکر می‌کردم با ظرفیت کمتری مسافر سوار کنند، اما هواپیما کامل پر شد این نشان می‌دهد سالنهای سینما از وضعیت بهتری برخوردار هستند.

وی در همین راستا ابراز کرد: سینما نسبت به مکان‌های عمومی دیگری از امنیت بیشتری برخوردار است و امنیت بیشتری دارد. سالن‌های سینما‌یی سقفشان بلندتر و تعداد افرادی که در آن حضور پیدا می‌کنند به مراتب از دیگر مکان‌های عمومی کمتر است بنابراین خطر کمتری نیز دارد.

اطیابی به فرصت‌هایی که تعطیلات کرونایی برای سینما به وجود آورد، اما توسط مسئولین فرهنگی دیده نشد اشاره کرد: به نظرم در شرایط امروز و محدودیت‌های به وجود آمده کاری برای سینما در حال حاضر نمی‌توان کرد، اما آنچه که مسلم است مردم قطعا بعد از واکسیناسیون باز هم تا مدت‌ها نمی‌توانند در کنار هم به تماشای آثار بنشینند برای همین با میزان فیلم‌های بسیار زیادی که در طی دو سال اخیر در سینمای ایران انباشته شده باید با تعمیر سالن‌های موجود در تهران و دیگر استان‌ها تعداد سالن‌های سینما را افزایش دهیم که ظرفیت پنجاه درصدی سینما‌ها برای تماشاچی مانع فروش بالای آثار انبوهی که در سینمای ایران در صف اکران هستند نشود.

وی در همین راستا ابراز کرد: باید با برگزاری جلسات متعدد رویکرد اصلی سینما را مشخص کرد تا هر زمانی که کرونا به تدریج از بین برود و شرایط با واکسیناسیون مطلوب شود، بدانیم برای یکسال آینده چه میزان نیروی لازم برای اکران آثار داریم و با ایجاد یک جدول منسجم چند فیلم باید در طول یک ماه اکران و جای خود را به فیلم‌های بعدی بدهند تا آثاری که در نوبت اکران مانده‌اند همگی فرصت نمایش حتی در مدت زمان کوتاه را پیدا کنند، که البته با همه این برنامه ریزی‌ها شاید به هدف مطلوبی نرسیم.

وی در همین راستا ابراز کرد: ما سالانه بالای ۲۲۰ فیلم تولید شده برای اکران داریم که فکر می‌کنم برای یکسال آینده حتی اگر از تیر ماه امسال با کم شدن کرونا استقبال مردم از سینما شروع شود باز هم در طول یکسال فقط می‌توانیم ۳۰ الی ۴۰ فیلم اکران کنیم، باید تمام این برنامه‌ریزی‌ها صورت بگیرد تا حداقل فیلم‌هایی که در حال حاضر آماده اکران هستند تکلیف خودشان را بدانند که چه کاری می‌خواهند بکنند، اینکه باید به اکران آنلاین آثار خود فکر کنند یا باید منتظر اکران عادی باشند از طرفی فیلم‌ها بعد از مدتی از شرایط روز جامعه دور می‌شوند و جذابیت خود را از دست می‌دهند بنا براین ما بدون شک به فیلم‌های جدید نیاز داریم.

این کارگردان و تهیه کنند سینما پیرامون تاثیر بی بدیل جشنواره‌هایی همچون جشنواره فیلم فجر برای نمایش عمومی آثار خاطرنشان کرد: به نظرم جشنواره‌ها به خودی خود می‌توانند محرک خوبی برای اکران فیلم‌های خوب باشند، اگر بحث کرونا واقعا جمع شود خود جشنواره ملی فیلم فجر می‌تواند به اکران ویژه فیلم‌ها بپردازد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *