جزئیات سنجش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش گفت: مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به دنبال استفاده از شیوههای موثر تری جهت پایش کیفیت آموزشی هستیم.
خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش در گفتگو با میزان در مورد برنامه سنجش پیشرفت تحصیلی ابتداییها گفت:هدف از سنجش پیشرفت تحصیلی ابتداییها سنجش کیفیت آموزش است.
ساکی در مورد محتوای طرح سنجش پیشرفت تحصیلی گفت:در سطح ملی آزمون سنجش پیشرفت تحصیلی ششم ابتدایی یک نمونه آماری در حد ۳۲ هزار نفر در سراسر کشور، به صورت حضوری انجام شده است و همه مناطق شهری و روستایی، مدارس دولتی و غیر دولتی، دخترانه و پسرانه را شامل شده است.
وی در خصوص میزان مشارکت دانش آموزان در این طرح گفت:مشارکت خوبی از سوی دانش ااموزان اتفاق افتاده است و در حدود ۹۰ درصد از آنها در این طرح شرکت کردند.
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش در مورد تداوم این طرحها در سالهای آینده گفت:برنامه سنجش ملی پیشرفت تحصیلی را که امسال برای پایه ششم ابتدایی در سه درس ریاضی، علوم و فارسی انجام گرفته شده است، درسال آینده نیز برای دیگر درسها وهر ۳ تا ۵ سال برای آن دروسی که اجرا شده است تکرار میکنیم.
وی در پایان متذکر شد: در سال آینده هدف ما این است که برنامه پایش کیفیت آموزشی را علاوه بر پایه ششم برای پایه نهم نیز اجرا کنیم.
• بیشتر بخوانید: انتهای پیام/
ساکی در مورد محتوای طرح سنجش پیشرفت تحصیلی گفت:در سطح ملی آزمون سنجش پیشرفت تحصیلی ششم ابتدایی یک نمونه آماری در حد ۳۲ هزار نفر در سراسر کشور، به صورت حضوری انجام شده است و همه مناطق شهری و روستایی، مدارس دولتی و غیر دولتی، دخترانه و پسرانه را شامل شده است.
وی در خصوص میزان مشارکت دانش آموزان در این طرح گفت:مشارکت خوبی از سوی دانش ااموزان اتفاق افتاده است و در حدود ۹۰ درصد از آنها در این طرح شرکت کردند.
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش در مورد تداوم این طرحها در سالهای آینده گفت:برنامه سنجش ملی پیشرفت تحصیلی را که امسال برای پایه ششم ابتدایی در سه درس ریاضی، علوم و فارسی انجام گرفته شده است، درسال آینده نیز برای دیگر درسها وهر ۳ تا ۵ سال برای آن دروسی که اجرا شده است تکرار میکنیم.
وی در پایان متذکر شد: در سال آینده هدف ما این است که برنامه پایش کیفیت آموزشی را علاوه بر پایه ششم برای پایه نهم نیز اجرا کنیم.
• بیشتر بخوانید: انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *