تدراک گسترده رسانه ملی در ایام دهه کرامت
- طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ در جلسه شورای معارف رسانه ملی که به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت برگزار شد، معاون تبلیغات آستان قدس رضوی محور برنامههای آستان مقدس رضوی در دهه کرامت را خدمت کریمانه در حوزههای مختلف (اجتماعی، مادی، درمانی) و شادی مومنامه عنوان کرد و افزود: برگزاری شب شعر و مسابقه با حضور نوجوانان همراه با قسمتهای دکلمه خوانی، مدیحه سرایی مداحان شاخص، اجرای گروههای سرود و هم خوانی و بخش نمایشی درباره سیره امام رضا علیه السلام از دیگر برنامههای آستان قدس در دهه کرامت است.
سیدمحمدرضا موسوی کیا، مدیر رسانههای صوتی و تصویری مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی ضمن اعلام آمادگی بر پوشش برنامههای دهه کرامت از حرم مطهر امام رضا علیه السلام پیشنهاد داد: برنامههای کوتاه و ترکیبی متنوعی در دهه کرامت با آستان حضرت معصومه سلام الله علیها به صورت مشترک تولید گردد.
در بخش دیگری از جلسه شورای معارف، مدیر روابط عمومی و تبلیغات حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به آیین تعویض پرچم در روز قبل از میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان آغاز برنامههای دهه کرامت اشاره کرد و گفت: مراسم خطبه خوانی در روز میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها با حضور تولیت آستان برگزار و به مناسبت گرامیداشت روز دختر برنامه ویژهای به صورت مشترک در اعتاب مقدس و در استانهای مختلف با حضور بانوان و دختران برگزار میشود.
حجت الاسلام و المسلمین آمره همچنین از برگزاری محفل شعر فاطمی در شام میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خبر داد و افزود: این محفل با حضور شاعران بین المللی و ملی برگزار میشود.
در این جلسه معاون فرهنگی آستان مطهر احمد بن موسی علیه السلام به برنامههای دهه کرامت از حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام پرداخت و از رونمایی کتب، برگزاری جشنواره آواها و نواها و حضور خادمان حضرت رضا علیه السلام در بیمارستانها در دهه کرامت خبر داد.
دبیر شورای معارف سیما با اشاره به شعار محوری در دهه کرامت، «خدمت کریمانه، گره گشایی به رسم اهل بیت علیهم السلام» تاکید کرد مهمترین اولویت برنامه سازی معارفی در مناسبتها ضرورت جاری و ساری کردن مفاهیم و ارزشهای دین در زندگی مردم است.
جواد شیخ اکبری همچنین تواصی به حق و تواصی به صبر را دو موضوع محوری برنامههای معارفی تا پایان سال عنوان کرد و افزود: برنامههای معارفی تولید شده در رسانه ملی باید به گونهای باشند که منجر به اثرگذاری و جریان سازی در این دو موضوع شوند.
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما به همزمانی دهه کرامت و سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اشاره و تاکید کرد: ضرورت دارد در این ایام شاخصهای انتخاب درست بر اساس معارف نبوی تبیین گردد.