صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نحوه دریافت خسارت نوسان برق

۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴:۳۷
کد خبر: ۷۲۷۹۸۴
«سامانه بیمه حوادث مشترکان خانگی و تجاری این شرکت فعال است.» مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) ضمن بیان این جمله گفت: مشترکان می‌توانند مستندات خسارت‌های وارده به تجهیزات برقی ناشی از نوسان برق خود را در این سامانه بارگذاری کنند.

- ایرنا نوشت: «عبدالامیر یاقوتی» درباره نحوه دریافت خسارت قطعی برق افزود: اکنون مشترکان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی شرکت توانیر بخش بیمه مشترکان و یا نرم افزار برق من نسبت به بارگذاری مدارک خود اقدام کرده تا پس از طی مراحل پرداخت خسارت عملیاتی شود.

وی درباره پرداخت خسارت گفت: در قبض‌های مشترکان شهری و روستایی بندی لحاظ شده که مربوط به همین موضوع پرداخت خسارت است که مبلغ یکصد تومان آن مربوط به مشترکان خانگی شهری و ۵۰ تومان مربوط به مشترکان خانگی روستایی است.

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر ادامه داد: همچنین مبلغ یک هزار تومان برای سایر مصارف شهری و ۵۰۰ تومان سایر مصارف روستایی است که این مبالغ محلی برای جبران خسارت وارده به مشترکان ناشی از نوسان‌های برق است.

یاقوتی افزود: پرداخت این خسارت از سوی شرکت بیمه‌ای صورت می‌گیرد که مورد تایید شرکت توانیر است و این بیمه براساس قوانین و مقررات موجود پس از تایید مستندات مشترکان اقدام به پرداخت خسارت می‌کنند.

وی خاطرنشان ساخت: نزدیک ۳۵ میلیارد تومان از خسارت‌های پارسال تاکنون پرداخت شده و تلاش می‌شود تا تیرماه مابقی خسارت‌ها نیز پرداخت شود.

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر ادامه داد: امسال هنوز شرکت بیمه تعیین نشده که تلاش می‌شود تا تیرماه این امر محقق شود، اما مشترکان می‌توانند از هم اکنون مستندات خود را در آدرس داده شده ثبت کنند تا پس از تایید و انتخاب شرکت بیمه خسارت‌ها پرداخت شود.

یاقوتی گفت: تجهیزات برقی آسیب دیده از نوسان‌های برقی مشمول دریافت این خسارت هستند.

به گزارش ایرنا، مشترکان زیان دیده می‌توانند با رجوع به سامانه بیمه و بارگزاری مستندات پرونده خسارت شامل مدارک عمومی (تصویر آخرین قبض پرداختی مشترک (مصرف کننده) یا تصویر صورت حساب پیامکی آخرین قبض، تصویر کپی کارت ملی مشترک (مصرف کننده)، تصویر اجاره نامه یا سند مالکیت محل خسارت) و تصویر یا فاکتور مربوط به خسارت وارده به تجهیزات (به استثنای مشترکین تجاری)، نسبت به دریافت خسارت آتش سوزی، خسارت ناشی از انفجار، خسارت هزینه پزشکی، خسارت نقص عضو و حادثه‌ی منجر به فوت اقدام کنند.

در سامانه خسارت مشترکین برق، پنج مرحله ورود اطلاعات، دریافت کد رهگیری، بررسی اولیه مدارک در سامانه توسط بیمه، اعلام نتیجه به مشترک، تایید دریافت خسارت و واریز مبلغ خسارت برای مشترکان زیان دیده در نظر گرفته شده است.

سخنگوی صنعت برق پارسال گفت: میزان خسارت پرداخت شده برای سوانح و مسایل ناشی از نوسان برق در سال ۹۸ به بیش از ۶۵ میلیار تومان رسید.


برچسب ها: برق اخباراقتصادی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *