صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

خودرو باید تا 10میلیون تومان ارزان شود

۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱:۴۲
کد خبر: ۷۲۷۸۲
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مردم نمی‌توانند هزینه سوءمدیریت در صنعت خودروسازی را بپردازند، گفت: خودرو باید حداقل تا 10میلیون تومان ارزان شود.
ایرج ندیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی میزان در مورد اظهارنظر وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر خائن خواندن افرادی که اقدام به راه‌اندازی کمپینی برای نخریدن خودروی داخلی کرده‌اند، افزود: اگر معنای راه‌اندازی کمپین مذکور این باشد که قیمت‌ها کاهش یابد، این اقدام آنها قابل دفاع است.

وی گفت: نعمت زاده وزیر صنعت باید بر ضرورت رعایت استانداردها از سوی خودروسازان تاکید کند ضمن اینکه رویکرد اقتصاد مقاومتی افزایش تولیدات داخلی همراه با اصلاح قیمت و ارتقای کیفیت محصولات است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: اگر معنای آن تبلیغات برای نخریدن خودروی داخلی و افزایش واردات خودرو باشد، غیر قابل قبول است بنابراین قبل از هرگونه قضاوتی باید اهداف و شناسنامه افرادی که این کمپین را راه‌اندازی کرده‌اند، مشخص شود.

ندیمی در مورد اظهارنظر وزیر صنعت در مورد این کمپین تاکید کرد: اگر منظور وزیر صنعت افزایش تولیدات داخلی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باشد این نظر هم قابل دفاع است.

وی تصریح کرد: اما نکته دیگری که در اینجا حائز اهمیت است این بوده که ما نباید به هر قیمتی از قبیل افزایش قیمت و کاهش کیفیت خودروهای تولید داخل، مردم را مجبور به خرید کنیم.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: ما از تولیدکنندگان داخلی انتظار داریم که قیمت‌ها را اصلاح کنند البته نه در حدی که کمپین راه‌اندازی شده انتظار دارند ولی آنها می‌توانند به راحتی قیمت هر خودرو تولید داخل را 10میلیون کاهش دهند یا اینکه با پرداخت وام، پاداش و تامین نقش رباتیک و مکانیزه نقایص موجود را برطرف کرده و قدرت خرید را افزایش دهند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس تصریح کرد: وزیر صنعت باید کیفیت خودروها را متناسب با ادعای خود درمورد این کمپین ارتقا دهد و بر ضرورت رعایت استانداردها از سوی خودروسازان تاکید کند و زمینه را برای رقابت در بازار خودرو فراهم سازد چراکه مردم نمی‌توانند هزینه سوءمدیریت در صنعت خودروسازی را بپردازند.

ندیمی اضافه کرد: البته این صحبت وزیر نباید سوءتعبیر شده و از آن غیرمردمی بودن وی برداشت شود اما باید هم اعضای این کمپین هم خودروسازان برای رفع نقایص موجود با هم به تفاهم برسند ضمن اینکه نباید فراموش کنیم که رویکرد اقتصاد مقاومتی افزایش تولیدات داخلی همراه با اصلاح قیمت و ارتقای کیفیت محصولات است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری اخیر خود در مورد راه‌اندازی کمپین «نه به خرید خودروی صفر»، گفت: این کمپین خیانت به منافع ملی است زیرا این موضوع یک بی‌انصافی بر علیه خودروسازان داخلی بوده است.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان
ناشناس
|
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
با سلام بز پیشگاه ملت بزرگ ایران ما اگر در مقاله با تهاجم بیگانه در جنگ غرور ملی مان را حفظ کردیم سردار سلیمانی ها و امثال ظریف و رهبری و مردم بر غرور ملی ما افزوده اند در همه این سالها مدیران صهعت خودرویی فقط به فکر جیب شان بوده و اکنون با تولید خودزدهای تازیخ گذشته غزوز ملی ما زا پایمال کزده اند بهتر است با عذر خواهی از ملت و رهبری استعفا نمایند همه دیدیم که از فرمایشات مقام ذهبری هم سو استفاده می کردند وقتی پتانسیل علمی ارتقا در کشور وجود دارد باید معلوم شود عامل این جریان چه کسانی هستند
رضایی
|
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
من موندم اینا اگه میگن خودرو تولید داخله چرا با افزایش دلار گرون کردن خودرو رو.....اگه نه داریم قطعات رو از خارج میاریم و مونتاژ میکنیم این دیگه تولید داخل نیست....
masood
|
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
با سلام جناب آقای نعمت زاده 1_از این لحظه به بعد مسولیت کشته شدن حتی یک نفر با خودرو های نا ایمن داخلی دقیقا متوجه جنابعالی میباشد. 2_تولید خودرو های بی کیفیت داخلی را بصورت کامل متوقف کنید اگر این خودروها قابلیت ارتقا کیفیت داشت خود کارخانه های سازنده این کارا انجام میدادند و از رده خارج نمیکردند. 3_ضربه ی مالی به بیمه گذاران داخلی بسیار قابل ملاحضه میباشد. 4_مصرف غیر استاندارد بنزین خودروهای داخلی غیر قابل توجیه و هم بار مالی و هم آلودگی زیادی را به همراه دارد. 5_ هر چه سریعتر دستور توقف واردات خودروهای چینی را صادر فرمایید. 6-شما باید توجه داشته باشید وقتی تمام قطعات خودروهای داخلی چینی میباشد پس اشتغالزایی هم برای چینی ها است نه برای ما. 7_در صورت ابقای جنابعالی در پست وزارت هرچه سریعتر دستور راه اندازی خط تولید برندهای با کیفیت روز از جمله تویوتا،مزدا،شورولت و یا حذف تعرفه های مربوط اقدام نمایید.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *