صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دروغ‎های سیستماتیک پلیس آمریکا درباره قتل شهروندان آمریکایی

۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵:۰۱
کد خبر: ۷۲۷۰۰۹
مروری بر قتل‌های صورت گرفته توسط ماموران پلیس آمریکا نشان می‎دهد که ادارات پلیس اطلاعات گمراه کننده یا نادرستی درباره افرادی که کشته شده‎اند، منتشر می‌کنند.

- یک سال پیش و در روز کشته شدن «جورج فلوید»، پلیس مینیاپولیس بیانیه مطبوعاتی کوتاهی را منتشر کرد و عنوان کرد که فلوید بر اثر حادثه دارویی جان خود را از دست داده است.

به گزارش «گاردین»، در خبری که در تاریخ ۲۵ می ۲۰۲۰ در رسانه‌های آمریکا منتشر شد عنوان شد که یک فرد به دلیل عارضه‌های دارویی به بیمارستان منتقل و جان خود را از دست داد.

این رسانه‌ها هیچ اشاره‌ای به این موضوع نداشتند که یک افسر پلیس، زانوی خود را بر روی گردن جورج فلوید برای چندین دقیقه فشار می‌داد.

این بیانیه که از آن زمان با واکنش آمریکایی‌ها روبرو شده نمونه‌ای از آن است که پلیس آشکارا قتل مرتکب شده توسط یک افسر را به طور نادرست و دروغین اعلام می‌کند.

البته این نکته مهم است که خبر‌های دروغ تنها مختص مرگ جورج فلوید نبوده است.

مروری بر قتل‌های صورت گرفته توسط پلیس در کالیفرنیا نشان می‎دهد که سخنگویان پلیس غالبا اطلاعات بسیار گمراه کننده یا بعضا نادرستی درباره افرادی که کشته‎اند، منتشر می‌کنند.

طی پنج سال گذشته، گاردین دستکم دوازده نمونه را در وضعیت اظهارات اولیه پلیس آمریکا پیدا کرده است که رویداد‌ها را اشتباه بیان می‌کند؛ از جمله قصور‌های اساسی در مورد اقدامات افسران، روایت‌های نادرست در مورد رفتار‌های قربانیان، یا دروغ‌های آشکار در مورد عوامل تعیین کننده.

در برخی موارد دیگر، ادارات پلیس به دروغ ادعا کردند که غیرنظامیان، مسلح بوده و یا بیش از حد مواد مخدر مصرف کردند.

در بیشتر موارد، رسانه‌های آمریکایی نسخه اعلامی پلیس را از حوادث تکرار می‌کنند.

این نادرستی‌ها توسط فیلم‌های منتشر شده از دوربین نصب شده بر روی لباس پلیس آمریکا، گزارش کالبد شکافی یا پرونده‌های دادرسی آشکار می‌شود؛ آن هم گاهی پس از چندین سال.

این موضوعات نشان می‌دهد که ارائه اطلاعات غلط و دروغین توسط پلیس آمریکا کاملا نظام‌مند و سیستماتیک است.

«جودی دیوید آرمور»، استاد حقوق دانشگاه و کارشناس پلیس دانشگاه جنوب کالیفرنیا، می‎گوید «اعلامیه مطبوعاتی درباره جورج فلوید غیر معمول نبود؛ این روش‌های عملیاتی معمول برای ادارات پلیس در سراسر کشور است.»

برخورد‌های مهلک پلیس آمریکا که به مرگ افراد می‌انجامد، به غیر از موارد تیراندازی، مانند مرگ بر اثر استفاده از شوکر و یا بر اثر خفگی، اغلب به عنوان مرگ به دلیل مشکلات پزشکی یا مرگ در حبس، برچسب گذاری می‌شوند، در حالی که این افراد معمولا به دلیل استفاده پلیس از زور جان خود را از دست می‌دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *