صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات چیست؟ + اسامی اعضا

۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱:۱۰
کد خبر: ۷۲۶۹۰۴
ترتیب و تنظیم برنامه تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی از طریق صدا و سیما به عهده کمیسیون بررسی تبلیغات خواهد بود که به صورت قرعه کشی در روز‌های ۵ و ۶ خرداد انجام می‌شود.
- بررسی و نظارت بر روند تبلیغات نامزد‌های انتخابات سیزدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری براساس ماده ۶۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری، بر عهده کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات است که به منظور تضمین برخورداری یکسان همه نامزد‌های ریاست جمهوری از امکانات دولتی در وزارت کشور و بنا به دعوت وزیر کشور تشکیل می‌شود.

اعضای کمیسیون بررسی تبلیغات ریاست جمهوری براساس ماده ۶۳ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد منتظری دادستان کل کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما هستند.
 
همچنین سید «احسان قاضی‌زاده‌هاشمی» نماینده مردم فریمان، سرخس و بخش‌های احمدآباد و رضویه و عضو شورای نظارت بر صدا و سیما از سوی مجلس در جلسه روز ۲۸ اردیبهشت ماه این شورا به عنوان نماینده شورای نظارت بر صدا و سیما از طرف نمایندگان قوای مجریه، مقننه و قضاییه در کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شد. حسام الدین آشنا دیگر کاندیدا برای عضویت در این کمیسیون بود.
 
سید اسماعیل موسوی نیز دبیر هیئت اجرایی مرکزی انتخابات است.
 
 
 برنامه تبلیغاتی رادیو تلویزیونی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری طبق ماده ۶۴ قانون انتخابات ریاست جمهوری باید ضبط شود.
 
نامزد‌های ریاست جمهوری که صلاحیت آنان توسط شورای نگهبان تأیید و اسامی آن‌ها از طرف وزارت کشور اعلام می‌شود طبق ماده ۶۵، هر یک حق‌دارند به طور مساوی از صدا و سیما برای معرفی و ارائه برنامه‌های خود استفاده کنند.
 

‌ترتیب و تنظیم برنامه تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی از طریق صدا و سیما به عهده کمیسیون بررسی تبلیغات خواهد بود که به صورت قرعه کشی در روز‌های ۵ و ۶ خرداد انجام می‌شود.
 
نخستین جلسه کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری روز ۲۹ اردیبهشت با حضور وزیر کشور، دادستان کل کشور، رئیس سازمان صدا و سیما و دبیر هیئت اجرایی مرکزی در محل وزارت کشور برگزار شد.
 
تاکنون درباره مجری مناظره‌های انتخاباتی که یکی از پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی هستند، در کمیسیون بررسی تبلیغات ریاست جمهوری تصمیمی گرفته نشده است. 
 
«احسان قاضی‌زاده هاشمی» عضو کمیسیون نظارت بر تبلیغات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفته است، ضبط و پخش  مناظره‌ها همچنان در صداسیما انجام خواهد شد  و برنامه‌ریزی‌های لازم در مورد آن شده است اما جزئیات آن منوط به تعداد کاندیدا‌هایی است که از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت می‌شوند.
 
 
وی همچنین گفته که فضا‌ها و رسانه‌های نوین و به اصطلاح «آی‌پی تی‌وی»ها بستری برای معرفی برنامه‌ها اولویت‌ها و برگزاری مناظره‌ها است، اما پس از اعلام رسمی صلاحیت کاندیدا‌های نهایی توسط شورای نگهبان، اما قبل از آن توسط کمیسیون نظارت بر تبلیغات و شورا اعمال نظارت می‌شود.

«داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و طرفداران آن‌ها به هیچ وجه مجاز به هتک حرمت و حیثیت سایر نامزد‌ها نیستند و در صورت تخلف، برابر مقررات مجازات می‌شوند»، این را عبدالرضا رحمانی فضلی رئیس کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری نقل کرده است که البته با در نظر گرفتن جنبه‌های اخلاقی، شرعی و قانونی، نامزد‌های انتخابات باید این گفته‌های رحمانی فضلی را به خاطر بسپارند تا در روز‌های برگزاری مناظرات شاهد بی اخلاقی ها، همانند آنچه در دوره‌های گذشته رخ داد، نباشیم.
 
 
انتهای پیام/ 

برچسب ها: انتخابات 1400

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *