تعمیر شناور ۳۱ متری در بندر شهید رجایی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: قدرت یدک کش نیمروز حدود ۴۵۰۰ اسب بخار است و این شناور دارای ۳۱ متر طول، ۱۰.۵ متر عرض و حدود ۵ متر آبخور است.
- بنا بر اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا محمدی کرجی ران اظهار کرد: یدک کش «نیمروز» اعزامی از اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر بعد از انجام مقدمات لازم و بلوک چینی بدنه زیرآبی جهت انجام تعمیرات اساسی و زیر آبی در اواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ بر روی سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی استقرار یافت و عملیات تعمیرات زیر آبی آن آغاز شد.
وی افزود: انجام این عملیات سه روز بعد از به آب اندازی موفق یدک کش پر قدرت «شهید حقگو» انجام میگیرد که این امر نشانگر آمادگی بالا و توانمندی فنی و عملیاتی متخصصان ایرانی در تعمیرگاه دریایی بزرگترین بندر تجاری کشور است.
کرجی ران گفت: سیستم مانور یدک کش «نیمروز» از نوع «زد درایو» بوده که قادر است به تمام جهات نیرو وارد کرده و در عملیات مقابله با آتش، آلودگی و همچنین پهلودهی و جدا سازی کشتیها ایفای نقش کند. استقرار این یدک کش بر روی سرسره تعمیراتی، مهارتهای خاصی را لازم دارد.
وی قدرت این یدک کش را حدود ۴۵۰۰ اسب بخار اعلام کرد و گفت: این شناور دارای ۳۱ متر طول، ۱.۵ متر عرض و حدود ۵ متر آبخور است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تأکید براینکه تعمیرات شناورها در بندر شهید رجایی علاوه بر جلوگیری از خروج ارز گامی مهم درجهت ارتقاء توان فنی نیروهای متخصص بومی است، افزود: تعمیرات شناورها در داخل کشور مزایای دیگری همچون ایجاد اشتغال پایدار برای نیروهای متخصص و کاهش هزینه تمام شده تعمیرات را نیز به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق شعار سال «تولید، پشتیبانیها، مانع زدایی ها» خاطرنشان کرد: تعمیرگاه دریایی بندر شهید رجایی در کنار خدماترسانی به شناورهایی که در گستره دریایی استان هرمزگان فعالیت میکنند، اقدام به تعمیر و راهاندازی شناورهای خدماتی سایر استانهای جنوبی نیز کرده است.
کرجی ران گفت: همه سعی و تلاش خود را در جهت بهبود روشها و رعایت استانداردها در فرآیند تعمیر شناورها معطوف کردهایم تا به منظور حفظ توان عملیاتی بنادر کشور، در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع عیب و اخذ مجوز از موسسات ردهبندی اقدام و شناورها به چرخه فعالیت برگردانده شوند.
وی در پایان یادآور شد: طی سال ۱۳۹۹، تعمیرات ۳۰ فروند شناور با کاربریهای مختلف در تعمیرات دریایی بندر شهید رجایی و دیگر کشتی سازیهای استان به انجام رسید.
وی افزود: انجام این عملیات سه روز بعد از به آب اندازی موفق یدک کش پر قدرت «شهید حقگو» انجام میگیرد که این امر نشانگر آمادگی بالا و توانمندی فنی و عملیاتی متخصصان ایرانی در تعمیرگاه دریایی بزرگترین بندر تجاری کشور است.
کرجی ران گفت: سیستم مانور یدک کش «نیمروز» از نوع «زد درایو» بوده که قادر است به تمام جهات نیرو وارد کرده و در عملیات مقابله با آتش، آلودگی و همچنین پهلودهی و جدا سازی کشتیها ایفای نقش کند. استقرار این یدک کش بر روی سرسره تعمیراتی، مهارتهای خاصی را لازم دارد.
وی قدرت این یدک کش را حدود ۴۵۰۰ اسب بخار اعلام کرد و گفت: این شناور دارای ۳۱ متر طول، ۱.۵ متر عرض و حدود ۵ متر آبخور است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تأکید براینکه تعمیرات شناورها در بندر شهید رجایی علاوه بر جلوگیری از خروج ارز گامی مهم درجهت ارتقاء توان فنی نیروهای متخصص بومی است، افزود: تعمیرات شناورها در داخل کشور مزایای دیگری همچون ایجاد اشتغال پایدار برای نیروهای متخصص و کاهش هزینه تمام شده تعمیرات را نیز به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق شعار سال «تولید، پشتیبانیها، مانع زدایی ها» خاطرنشان کرد: تعمیرگاه دریایی بندر شهید رجایی در کنار خدماترسانی به شناورهایی که در گستره دریایی استان هرمزگان فعالیت میکنند، اقدام به تعمیر و راهاندازی شناورهای خدماتی سایر استانهای جنوبی نیز کرده است.
کرجی ران گفت: همه سعی و تلاش خود را در جهت بهبود روشها و رعایت استانداردها در فرآیند تعمیر شناورها معطوف کردهایم تا به منظور حفظ توان عملیاتی بنادر کشور، در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع عیب و اخذ مجوز از موسسات ردهبندی اقدام و شناورها به چرخه فعالیت برگردانده شوند.
وی در پایان یادآور شد: طی سال ۱۳۹۹، تعمیرات ۳۰ فروند شناور با کاربریهای مختلف در تعمیرات دریایی بندر شهید رجایی و دیگر کشتی سازیهای استان به انجام رسید.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *