صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تغییر دیدگاه مردم آمریکا نسبت به موضوع فلسطین

۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳:۱۷
کد خبر: ۷۲۶۷۸۹
الجزیره در گزارشی می‎گوید که جوانان و دیگر اقشار آمریکا دیگر حمایت بی قید و شرط سیاستمداران آمریکایی از رژیم صهیونیستی را قبول نمی‌کنند.

- آمریکا از دهه ۱۹۶۰ میلادی تاکنون، در موضوع تبعیض نژادی و نژادپرستی، مانند امروز مورد اتهام قرار نگرفته است.

ظهور جنبش «زندگی سیاه پوستان اهمیت دارد»، آمریکایی‌ها را مجبور به مقابله با قرن‌ها سوء استفاده دولتی از سیاه پوستان می‌کند؛ در نتیجه، جوانان آمریکایی دیگر این افسانه را باور ندارند که جامعه آن‌ها نژادپرست نیست.

به گزارش «الجزیره»، جنبش «زندگی سیاه پوستان اهمیت دارد» مانند جنبش‌های حقوق مدنی فعال در پنج دهه گذشته، علل عمده ظلم نظام‌مند علیه سیاه پوستان و همچنین لاتین تبارها، بومیان آمریکا و مسلمانان را آشکار کرده است؛ این موضوع شامل نوع نگاه به فلسطینیان می‌شود.

جوانان و طبقه مترقی که اکنون از طریق رسانه‌های اجتماعی در معرض صدا و تجربیات فلسطینیان قرار دارند، دیگر حمایت بی قید و شرط سیاستمداران آمریکایی از رژیم صهیونیستی را قبول نمی‌کنند؛ آن‌ها می‌دانند که درگیری رژیم صهیونیستی با فلسطین پیچیده نیست، بلکه نامتقارن و نژادپرستانه است.

به دلیل اطلاع رسانی شهروندان فلسطینی در موضوع حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان، آمریکایی‌ها مجبورند این واقعیت را قبول کنند که کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی در حملات غیر انسانی نظام‌مند علیه فلسطینی‌ها استفاده می‌شود.

بنابراین، اقدامات فعلی رژیم صهیونیستی برای اخراج اجباری فلسطینیان از خانه‌های خود در قدس شرقی اشغالی و بمباران غیرنظامیان در غزه، تغییر تدریجی افکار عمومی آمریکا را به همراه دارد.

در یک نظرسنجی انجام شده در ماه مارس، حدود ۳۴ درصد از کل پاسخ دهندگان و ۵۳ درصد از پاسخ دهندگانی که به عنوان دموکرات معرفی شدند، ابراز تمایل کردند که دولت آمریکا، رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهد تا با فلسطین مصالحه کند؛ این آمار به ترتیب در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۵ و ۳۰ درصد بوده است.

گزارش «الجزیره» در پایان نوشت که نگرش‌های رو به رشد در داخل رای دهندگان آمریکایی باعث شده است که اعضای طرفدار مترقی کنگره در میان آخرین تشدید خشونت‎ها، از حمایت بی قید و شرط آمریکا از رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و کشتار غیرنظامیان و استفاده نامتناسب از زور در غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *