صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

عبدی‌پور: سالن تاریک سینما هنوز بهترین مأمن است/ فرصت دیده‌شدن «میجر» در فجر جهانی

۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰:۳۹
کد خبر: ۷۲۶۳۶۵
کارگردان فیلم سینمایی «میجر» به بهانه رونمایی از این فیلم در جشنواره جهانی فیلم فجر به ارائه توضیحاتی درباره تجربه ساخت این فیلم پرداخت.

احسان عبدی‌پور در گفت‌وگو با پیرامون حضور فیلم سینمایی «میجر» در بخش سینمای سعادت سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: داستان فیلم سینمایی «میجر» درباره یک سگ ردیاب آلمانی است که ورودش به اسکله گمرک نظم شهر را برهم زده است.

وی پیرامون تجربه متفاوتی که در ساخت این فیلم سینمایی کسب کرده است ابراز کرد: تجربه ساخت این فیلم هم برآمده از تصمیم من و هم حمید فرخ‌نژاد بود برای آنکه کاری بسازیم که واقعاً دل‌مان می‌خواهد. پس نیازی نبود خیلی روال کار‌های رایج فیلم‌سازی داشته باشیم.

این کارگردان سینما پیرامون تجربه همکاری با حمید فرخ‌نژاد در این پروژه ابراز کرد:  واقعیت این است که حمید فرخ‌نژاد انسان بسیار باهوشی است. شاید به‌واسطه برخی انتخاب‌هایش در عرصه بازیگری که خودش آگاهانه از پس تحلیل همه آنها برمی‌آید، نسبت به او برداشت‌های خطایی به‌وجود آمده باشد، اما بسته به جمیع شرایط، گرایش قلبی و باطنی‌اش به سمت همین سینمایی است که در قالب آن «میجر» را کار کردیم. 

عبدی‌پور در همین راستا بیان کرد: شرایط تولید «میجر» بسیار آرمانی و دلی بود و واقعا حمید فرخ‌نژاد برای این فیلم هزینه کرد، همه می‌خواستیم فیلمی که دغدغه‌مان بود را بسازیم، هر چند برای آن هزینه می‌دادیم و از دستمزد و آسایش‌مان برای کار می‌گذشتیم و می‌دانستیم این نوع سینما دکان دونبشی نیست که بخواهیم از آن درآمدزایی داشته باشیم.

کارگردان فیلم سینمایی «تنهای تنهای تنها» پیرامون اهمیت ورود فیلم سینمایی «میجر» به جشنواره جهانی فیلم فجر تاکید کرد: طبیعتاً مهمترین اتفاق برای یک فیلم دیده شدن است. هر هنرمندی که کار می‌کند، هدف نهایی‌اش برخورد و ارتباط با مخاطب است. هر بستری که این ارتباط را برای یک اثر فراهم کند، قطعا حائز اهمیت است.

عبدی‌پور درباره وضعیت سینما در شرایط کرونایی ابراز کرد: در این شرایط بحث‌های بسیاری درباره ماهیت سینما می‌شود، گویی که قرار است از درون این شرایط پدیده تازه‌ای متولد شود که می‌تواند شبیه سینما باشد یا نباشد. این ترس امروز برهمه عارض شده است. همه‌ ما می‌دانیم این شرایط فرصت عیش پلتفرم‌های مجازی است و این بزم با بازگشت سینما هم منقص نخواهد شد.

این کارگردان سینما در همین راستا خاطرنشان کرد: پلتفرم‌ها می‌توانند در آینده زیست مسالمت‌آمیزی در کنار سینما داشته باشند و به آن کمک کنند. امیدوارم این اتفاق رخ دهد، اما به‌شخصه معتقدم سالن تاریک، کماکان به عنوان بهترین مأمن لذت‌بخش برای آرامش بشر باقی خواهد ماند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *