پلهای هوایی در خیابانها با هدف ایجاد ایمنی احداث نمیشوند
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: هدف از احداث پلهای هوایی در خیابانها این است که عابران پیاده از عرض خیابان عبور نکنند تا باعث ایجاد ترافیک در خیابان نشوند. اما آن دسته از پلهای هوایی که در بزرگراهها احداث میشوند فقط و فقط با هدف فراهم آوردن ایمنی احداث میشوند.
سردار سیدتیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص اینکه تردد موتورسیکلتها در پیاده روهای شهر تهران باعث تبدیل این فضاها به نقاط خطرخیز شهری شده به میزان گفت: این مساله همواره در دستور کار پلیس بوده و برخورد با تخلفات موتورسیکلت سوارها جزو اقداماتی است که پلیس همیشه با جدیت آن را دنبال کرده و میکند.
جانشین جانشین رئیس پلیس راهور در پاسخ به اینکه عدم حضور فیزیکی پلیس در بعضی از نقاط خطرخیز درون شهری باعث فزاینده شدن روند تخلفات شده گفت: ما درباره مشکل تردد موتورسیکلت سواران در پیاده روها از سالهای قبل پیگیریهای لازم را داشته ایم که میبایست با ایجاد موانع فیزیکی که مبلمان شهری را هم به هم نریزد این مشکل برطرف شود. آن چیزی که ما به دنبالش هستیم این است که این موانع فیزیکی طوری طراحی شود که به طور کلی هیچ امکانی برای ورود موتورسیکلت سواران به درون پیاده روها باقی نماند.
وی ادامه داد: سوالی که وجود دارد این است که در پهنه تهران بزرگ مگر ما چند هزار نفر نیروی پلیس را میتوانیم به کار بگیریم تا این نیروها مانع از ورود موتورسیکلت سواران به پیاده روها بشوند. من فکر میکنم چنین چیزی قابل تصور نیست که ما بتوانیم برای همه نقاط و فضاهای تهران بزرگ این مقدار نیروی پلیس را تامین کنیم؛ بنابراین ما برای بعضی از نقاط که امکان تامین نیرو را داریم حتما این ابلاغ و تاکید صورت گرفته و نیروی پلیس در این نقاط مستقر است.
جانشین جانشین رئیس پلیس راهور در پاسخ به اینکه عدم حضور فیزیکی پلیس در بعضی از نقاط خطرخیز درون شهری باعث فزاینده شدن روند تخلفات شده گفت: ما درباره مشکل تردد موتورسیکلت سواران در پیاده روها از سالهای قبل پیگیریهای لازم را داشته ایم که میبایست با ایجاد موانع فیزیکی که مبلمان شهری را هم به هم نریزد این مشکل برطرف شود. آن چیزی که ما به دنبالش هستیم این است که این موانع فیزیکی طوری طراحی شود که به طور کلی هیچ امکانی برای ورود موتورسیکلت سواران به درون پیاده روها باقی نماند.
وی ادامه داد: سوالی که وجود دارد این است که در پهنه تهران بزرگ مگر ما چند هزار نفر نیروی پلیس را میتوانیم به کار بگیریم تا این نیروها مانع از ورود موتورسیکلت سواران به پیاده روها بشوند. من فکر میکنم چنین چیزی قابل تصور نیست که ما بتوانیم برای همه نقاط و فضاهای تهران بزرگ این مقدار نیروی پلیس را تامین کنیم؛ بنابراین ما برای بعضی از نقاط که امکان تامین نیرو را داریم حتما این ابلاغ و تاکید صورت گرفته و نیروی پلیس در این نقاط مستقر است.
بیشتر بخوانید:
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *