صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آماری از واکسیناسیون کرونا در شهرداری تهران/ لغو طرح ترافیک چه کمکی به کنترل کرونا کرد؟

۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰:۰۱
کد خبر: ۷۲۳۱۲۰
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه کمتر از ۳۰۰۰ هزار نفر در شهرداری واکسن دریافت کرده اند، گفت: لغو طرح ترافیک نه تنها تغییری در آمار کرونا ایجاد نکرد، بلکه باعث ایجاد ترافیک شده است.

خبرگزار‌ی میزان - فارس نوشت: زهرا صدراعظم نوری درباره واکسن‌های دریافتی شهرداری گفت: نیرو‌های کارگری و خدماتی به غیر از حوزه حمل و نقل رانندگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی حدود ۵۶ تا ۵۷ هزار نفر تعدادشان بود که اکنون کمتر از ۳ هزار نفر از آن‌ها دریافت‌کننده واکسن بوده‌اند و باید واکسن‌های بیشتری به آن‌ها اختصاص یابد.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: آنچه مسلم بوده و هست توسعه واکسیناسیون در اسرع وقت است. در مناطق جنوبی، منطقه ۱۶.۱۷، ۱۸.۱۹، ۲۰.۲۱ و ۲۲ هیچ واکسنی دریافت نشده است. همچنین در مناطق ۱۵،۱۴ آمار ۹۵ نفری و ۵۶ نفری واکسن دریافت کرده اند. در منطقه ۱۰،۱۱ و ۱۲ نیز هیچ واکسنی دریافت نکردند، عمده دریافت واکسن در مناطق ۲،۳، ۴،۵، ۶، ۸.۹ و ۱۳ است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران تخصصی در واردات واکسن ندارد، گفت: شهرداری تهران دستگاهی نیست که تخصص واردات واکسن داشته باشد و بخواهد به این حوزه ورود کند طبق مصوبات موجود دولت موظف است واکسن را به صورت رایگان در اختیار همه قرار دهد البته بخش خصوصی هم می‌تواند به کمک دولت بیاید، ولی باید در این زمینه تخصص داشته باشد و در حال حاضر بیشتر شرکت‌های دارویی هستند در این زمینه تخصص دارند و مدیریت شهری دستی در این حوزه ندارد.

لغو طرح ترافیک چقدر مسافران مترو و اتوبوس را کاهش داد؟

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران عنوان کرد: اینکه طرح ترافیک تهران را به بحث کرونا مرتبط کنیم، از اساس موضوعی غلط است. تجربه‌های سال قبل و حتی امسال نشان داد قطعا یک رابطه منطقی بین کرونا و طرح ترافیک در تهران وجود ندارد.

وی افزود: از یک طرف همه مسافران حمل و نقل عمومی خودرو ندارند و از طرف دیگر برخی مردم با وجود طرح ترافیک کمتر به خیابان‌ها می‌آیند و مردمی که کار غیرضروری دارند، کمتر در خیابان‌ها تردد می‌کنند چراکه مجبور می‌شوند که برای این مساله هزینه کنند و در نتیجه باعث کاهش تردد مردم در خیابان‌ها و سطح شهر می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در زمان‌هایی که طرح ترافیک برداشته شده است، نه تنها تغییری در آمار کرونا ایجاد نشد، بلکه این مساله باعث ایجاد ترافیک شد که خود ترافیک عامل آزار و اذیت شهروندان، گرفته شدن وقت افراد، ناسالم شدن محیط زیست است و حضور افراد در ترافیک آن هم در هوای آلوده موجب ضرر و زیان به سلامتی شهروندان می‌شود.

صدراعظم نوری درباره گلایه شهروندان نسبت به وضعیت حمل و نقل عمومی گفت:با شرایط کرونا درآمد شهرداری تهران در بخش حمل و نقل عمومی به شدت کاهش یافت و دولت هم چندان به وعده‌های خود جهت همکاری به شهرداری عمل نکرد. علیرغم مصوبه‌های دولت و پیگیری‌های مدیریت شهری اقدام مورد توجهی صورت نگرفت و مدیریت شهری به تنهایی اقداماتی برای خرید اتوبوس و تامین واگن انجام داد. به هر حال تأمین منابع برای کیفیت‌بخشی مترو و سرپا نگه داشتن این ناوگان از طریق فروش بلیت، کمک دولت و مجلس، اوراق مشارکت و مباحث دیگر است که باید به صورت کامل مدنظر قرار گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *