صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

لایحه رتبه‌بندی معلمان چه مشکلاتی دارد؟

۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶:۵۹
کد خبر: ۷۲۲۵۱۴
نماینده مردم اسلام‌آباد‌غرب و دالاهو در مجلس گفت: لایحه دولت در رابطه با رتبه‌بندی معلمان دارای اشکالات مشهود و مشکلات عدیده‌ای است باید هرچه زودتر رفع شود.

- خانه ملت نوشت: مجتبی بخشی‌پور در خصوص لایحه رتبه‌بندی معلمان، اظهار داشت: رتبه‌بندی؛ مطالبه چندین ساله فرهنگیان بوده و بهترین هدیه به آنان است که امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لایحه دولت در این رابطه دارای اشکالات مشهود و مشکلات عدیده‌ای است باید هرچه زودتر رفع شود.

چرا کارکنان اداری، سرایداران، معلمان حق‌التدریس و سرباز معلم‌ها از مزایای رتبه بندی محروم هستند

بخشی‌پور بیان کرد: یکی از ایرادات وارد به این لایحه، این است که آن دسته از کارکنان اداری که بخش اعظمی از آنان معلمان و کادر آموزشی هستند و از مدارس به ادارات منتقل شده و در کار‌های ستادی به کارگیری شده‌اند و همچنین سرایداران، معلمان حق‌التدریس و سرباز معلم‌ها، ظاهرا و بنا به اظهارات غیررسمی مسئولین ذی‌ربط، از مزایای رتبه‌بندی محروم هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: این اتفاق، وضعیت شکننده فعلی ادارات را که به لحاظ پرداخت به موقع و مناسب اضافه کار‌ی‌های اداری و سایر پرداخت‌های قانونی مشکل دارند و همچنین در اعمال مزایای مدرک دوم، برای نیرو‌های اداری، با مشکلات جدی مواجه شده‌اند را به بحرانی غیر قابل حل تبدیل خواهد کرد.

انتقاد از لحاظ نشدن محاسبه ضریب تعجیل خدمت در مناطق محروم/ نباید انگیزه معلمان مناطق محروم را از بین برد

نماینده اسلام‌آباد‌غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، لحاظ نشدن محاسبه تعجیل خدمت در مناطق محروم در رتبه‌بندی معلمان را که مبنای قانونی و عملکردی دارد را، دیگر ایراد این لایحه عنوان کرد و گفت: این کار، یک مشوق تاثیر‌گذار برای خدمت در مناطق محروم را از بین می‌برد و تمایل معلمان مجرب و باسابقه را برای خدمت در مناطق محروم را بسیار پایین می‌آورد و بر قراری عدالت آموزشی را به شدت با چالش مواجه می‌کند.

بخشی‌پور اضافه کرد: این موضوع محرومیت‌های این مناطق محروم را صد چندان خواهد کرد و در ضمن نقض آشکار قوانین ابلاغی و بالادستی در خصوص محاسبه تعجیل خدمت در مناطق محروم، خواهد بود.

مخالف برگزاری هرگونه آزمونی برای اعمال رتبه بندی معلمان هستیم

وی با اشاره به اینکه بحث داغ این روز‌های رتبه بندی، که حتی اگر شایعه هم باشد، خاطر معلمان را به شدت مکدر کرده، بحث برگزاری آزمون برای برخورداری از مزایای رتبه‌بندی است، عنوان کرد: بدتر از آن، طرح این موضوع است که در صورت عدم کسب امتیاز لازم در آزمون، معلمان با تنزل رتبه مواجه خواهند شد؛ که بنده به شدت با آن مخالف هستم.

این نماینده مجلس یادآور شد: سوالاتی در این رابطه مطرح است از جمله که آیا همین رویه در خصوص اعطای امتیازات مربوط به برنامه‌های مشابه در دانشگاه‌ها و سایر ادارات و سازمان‌ها انجام گرفته؟ و آیا پسندیده است که این گونه جامعه فرهنگیان را نگران و شأن آنان را خدشه‌دار نمایند؟

بخشی‌پور سخنان خود را با طرح این سوال ادامه داد که آیا رواست معلمی که با لحاظ کلیه الزامات معلمی به استخدام آموزش و پرورش درآمده و سنوات مختلفی (۱۵، ۲۰، ۲۵ سال) را به عنوان معلم مشغول به خدمت بوده و در این راه زحمات بسیاری متحمل شده، الان صلاحیت معلمی او مورد سنجش قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه ما حامی معلمان و حقوق آنان خواهیم بود، تصریح کرد: این موضوعات به شدت باعث اعتراض معلمان خواهد بود و باید به خوبی تمامی این اشکالات برطرف و بزودی پس از تصویب، ابلاغ و اجرایی شود، تا شاید بخش کوچکی از زحمات این قشر زحمتکش جبران شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *