صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

افزایش تیراندازی‎های جمعی و با انگیزه‎های نژادپرستانه در آمریکا

۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸:۵۳
کد خبر: ۷۲۲۱۹۹
تیراندازی‌های جمعی به صورت روزانه در آمریکا روی می‎دهد این در حالی است که با افزایش تعداد کشته‎ها، اضطراب عمومی در مورد خشونت با اسلحه روندی صعودی به خود گرفته است.
- اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که از آغاز سال جاری میلادی تا ۲۲ آوریل ۲۰۲۱، ۱۵۹ مورد تیراندازی جمعی در آمریکا رخ داده است؛ این تعداد تقریبا دو برابر تعداد حوادث گزارش شده در همان بازه زمانی در سال گذشته است.
 
به گزارش پایگاه «او دبلیو پی»، در مارس سال جاری میلادی، مجلس نمایندگان آمریکا دو لایحه را تصویب کرد که هدف آن افزایش ایمنی و مقررات در موضوع اسلحه بود.
 
دولت بایدن اخیرا گزارشی را منتشر کرد که در آن خلاصه‌ای از جدول زمانی اقدامات صورت گرفته برای مقابله با خشونت با اسلحه در آمریکا ارائه شده بود.
 
از زمان تصویب لوایح مجلس نمایندگان، ۷۵ مورد تیراندازی جمعی دیگر در آمریکا صورت گرفته است؛ ۲۶ مورد از آن‌ها، در هفته‌های پس از انتشار جدول زمانی دولت بایدن، رخ داد. 
 
تیراندازی‌های جمعی تقریبا روزانه در آمریکا اتفاق می‌افتد و با افزایش تعداد کشته‎ها، اضطراب عمومی مردم این کشور، در مورد خشونت با اسلحه افزایش می‌یابد.
 
البته این بدان معنا نیست که عموم مردم آمریکا به توافق رسیده‎اند که مقررات اسلحه باید سختگیرانه‌تر باشد.
 
به گزارش موسسه «رند»، عاملان تیراندازی‌های جمعی در آمریکا در بیشتر مواقع مردان (۹۸ درصد) هستند و اغلب نیز سفیدپوستان غیر اسپانیایی تبار (۶۱ درصد) بوده‎اند.
جامعه غربی و به طور کلی آمریکا مدت‎هاست تحت سلطه برتری طلبی سفیدپوستان قرار دارد.
 
برای مدت طولانی، صاحبان املاک در آمریکا مردان سفیدپوست ثروتمند بودند که تنها صاحبان قدرت سیاسی شناخته شده در این کشور نیز به شمار می‎رفتند و میراث آن‌ها نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی است که تا امروز ادامه دارد. 
 
حتی برتری طلبی سفیدپوستان در فیلم‌های ساخته شده در این کشور هم به چشم می‌خورد؛ معمولا در این فیلم‌ها نقش‌های اصلی و مهم متعلق به افراد سفیدپوست با ظاهری خوب است.
 
لحظه‌ای به تیراندازی در آتلانتا در ۱۶ مارس سال جاری توجه کنید؛ «رابرت آرون لانگ»، یک مرد سفیدپوست، ۶ زن آمریکایی آسیایی تبار را به همراه دو نفر دیگر به قتل رساند.
 
در پاسخ به این اقدام وحشتناک و خشونت آمیز، «جی بیکر» از اداره پلیس شهر «چروکی»، گفت «لانگ روز بدی را سپری می‌کند.»
 
برخی از این اظهارات انتقاد کردند، چرا که این شخص از اداره پلیس، وخامت اوضاع را پس از قتل عمدی چندین زن آمریکایی آسیایی تبار با انگیزه ناشی از نژادپرستی، به یک روز بد تقلیل داد. 
 
گزارش «او دبلیو پی»، در بخش دیگری نوشت «موضوعی که مشخص شده، این است که شخصی که این کشتار را مرتکب شده، شخصی نژادپرست و برتری طلب بوده است؛ این گونه افراد در آمریکا به فراوانی یافت می‌شوند.»
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *