صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

4 نمایشگاه تجاری ایران در "افغانستان" برپا می‌شود

۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲:۴۰
کد خبر: ۷۱۹۸۲
خبرگزاری میزان - رایزن سابق اقتصادی ایران در افغانستان با اشاره به مشترکات فرهنگی و دینی به عنوان بستری برای توسعه تجارت بین دو کشور گفت: قرار است 4 نمایشگاه تجاری ایران در شهرهای کابل، مزارشریف و هرات برپا شود.
به گزارش به نقل از فارس، "محمد مهدی جوانمرد قصاب"  اظهار داشت: با رفع محدودیت‌های بین‌اللملی در خصوص حضور گسترده شرکت‌های ایرانی در سایر کشورها بخصوص در بخش خدمات فنی و مهندسی در آینده نزدیک شاهد گسترش روابط تجاری  با کشورهای منطقه از جمله در بازار افغانستان خواهیم بود.
 
وی افزود: در این خصوص دیدار تجار دو کشور از نزدیک و توانمندی‌های تولیدی و صادراتی کشور ایران به تجار افغانستان از اهمیت وافری برخوردار است.
 
کابل، مزار شریف و هرات میزبان نمایشگاه‌
 
مسئول دفتر تجاری افغانستان سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در این راستا سازمان توسعه تجارت ایران قصد دارد با برگزاری چهار نمایشگاه (در صورت تایید) در کشور افغانستان اقدامات عملی و برنامه‌ریزی شده‌ای انجام دهد.
 
رایزن سابق اقتصادی ایران در افغانستان افزود: این نمایشگاه‌ها در شهرهای مزار شریف، کابل و هرات برگزار خواهد شد و با گسترش این نوع از نمایشگاه ها و شرکت صاحبان صنایع تولیدی، مطمئناً شاهد افزایش روابط تجاری بین دو کشور خواهیم بود.
 
مشترکات بستر توسعه تجارت
 
جوانمرد قصاب با اشاره به توانمندی‌های ایران در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی، صنایع غذایی و صنعتی افزود: ایران و افغانستان ریشه‌های فرهنگی و اعتقادی بسیار قوی با یکدیگر دارند که همین مسئله بستر را برای توسعه سایر سرمایه‌گذاری‌ها به ویژه در زمینه‌های اقتصادی ، تولیدی چه در بخشهای تولید کالا و محصول و چه در بخشهای خدمات فنی ومهندسی در افغانستان ویا ایران و حتی در سایر کشورهای منطقه  فراهم‌تر می‌کند.
 
وی اظهار داشت: دستاوردهای نمایشگاه‌های مشترک  به عنوان یکی از مهم‌ترین بسترهای توسعه تجارت بین دو کشور، به عنوان کارآمد‌ترین ابزار افزایش مبادلات و تعاملات تجاری به روش مطلوب از سوی فعالان و صاحب نظران در حوزه اقتصاد و بازرگانی توصیه شده و سازمان توسعه تجارت ایران با نگرشی استراتژیک به توسعه روابط تجاری با کشورهای منطقه از جمله افغانستان به دنبال استفاده بهینه از این ابزار می باشد.
/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *