صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کاهش 31 درصدی پرونده‌های طلاق در استان قزوین

۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۰:۰۲
کد خبر: ۷۱۸۹۰
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان - حجت الاسلام کثیرلو از استقرار شعب شورای حل اختلاف خانواده در دادگستری قزوین و کاهش 31 درصدی پرونده و 11 درصدی احکام طلاق در استان قزوین خبرداد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام حسین کثیرلو اظهار کرد: یکی از برنامه های دستگاه قضایی کاهش پرونده های قضایی در سایه سازش و افزایش آگاهی های عمومی است.

وی ادامه داد: همچنین تلاش می کنیم بستر تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به مراجعان محاکم خانواده فراهم شود که به همین جهت ارتباط موثر و مستمر با حوزه ریاست دادگاه های عمومی قزوین و دریافت آمار و اطلاعات مورد نیاز در راستای اعمال ماده 12 قانون شوراهای حل اختلاف مورد نظر بوده است.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: به همین منظور دو شعبه از شعب شوراهای حل اختلاف، ویژه رسیدگی به دعاوی خانواده در محل دادگستری قزوین مسقر شده است.

وی تصریح کرد: به منظور تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از افزایش اختلافات خانوادگی با رویکرد ایجاد صلح و سازش میان زوجین و استفاده از تخصص وتوان کارشناسان سازمان بهزیستی مرکز مشاوره خانواده مستقر در محل دادگستری تقویت شد و نظارت بر سایر مراکز مشاوره خانواده بهزیستی قزوین، در دستور کار دادگستری شهرستان قزوین قرار گرفت.

حجت الاسلام کثیرلو عنوان کرد: تقویت مرکز مشاوره خانواده مستقر در دادگستری و نظارت بر مراکز مشاوره خانواده سطح شهر از دیگر اقدامتی است که صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: دوره های آموزشی حقوق و تکالیف ویژه زوجین و متقاضیان ازدواج با حضور کارشناسان دادگستری در محل مرکز بهداشت شهرستان قزوین برگزارشد که در مجموع منجر به کاهش 31 درصدی ورودی پرونده های طلاق در سال 93 نسبت به سال 92 و کاهش صدوراحکام طلاق به میزان 11 درصد نسبت به سال پیش ازآن شده است.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب قزوین یادآورشد: همچنین  واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی دادگستری قزوین با حضور کارشناسان مجرّب و کارآزموده، تقویت شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *