صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نحوه ارزشیابی دانش آموزان ابتدایی چگونه است؟

۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰:۰۱
کد خبر: ۷۱۷۹۶۲
«در دوره ابتدایی ارزشیابی دانش آموزان به صورت کیفی توصیفی است.» معاون آموزش ابتدایی با بیان این جمله گفت: ارزیابی دانش آموزان عملکردی خواهد بود و معلمان بر این اساس ارزیابی خود را انجام خواهند داد.

- باشگاه خبرنگاران نوشت: رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی درباره نحوه آموزش همچنین ارزشیابی دانش‌آموزان ابتدایی با توجه به حساسیت این دوره تحصیلی و شرایط فعلی کرونا که توام با تداوم آموزش‌های غیرحضوری دانش‌آموزان است، اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی تصمیم بر این است که کلاس‌های دوره ابتدایی تا پایان اردیبهشت برقرار باشد و معلمان و مدیران ١٠ روز بعد از این مدت فرصت دارند تا نتایج ارزشیابی دانش آموزان را اعلام کنند.

او ادامه داد: در دوره ابتدایی ارزشیابی دانش آموزان به صورت کیفی توصیفی است بنابراین ارزیابی آن‌ها عملکردی خواهد بود و معلمان بر این اساس ارزیابی خود را انجام خواهند داد.
چگونگی ارزشیابی برای کلاس‌های اول و دوم

به گفته معاون آموزش ابتدایی برای کلاس‌های اول و دوم دبستان معلمان باید تضمینی برای آموزش کامل مهارت خواندن و نوشتن در دانش آموزان داشته باشند و از یادگیری کامل آن‌ها آگاه شوند در غیر اینصورت برنامه‌های جبرانی برای دانش آموزانی که دچار مشکل هستند در نظر گرفته شود؛ چنین موضوعی را در دستور کار قرار دادیم.

حکیم زاده تصریح کرد: مسئولیت اصلی اجرای ارزشیابی‌های دانش آموزان بر عهده مدارس است و طبق شرایط موجود این کار را انجام خواهند داد.

او تاکید کرد: چنانچه دانش آموزان نتوانند از نظر کیفیت یادگیری شرایط مناسبی کسب کنند برنامه‌هایی برای جبران این خلا در نظر می‌گیریم.

ورود خیرین برای آموزش دانش آموزان ابتدایی

معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه با پایان یافتن سال تحصیلی یادگیری همچنان تداوم دارد، تاکید کرد: برای تقویت یادگیری دانش آموزان در دوره ابتدایی برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده است تا مشکلی بابت آموختن مطالب درسی نداشته باشند.

حکیم زاده به انعقاد تفاهم نامه با بسیج دانشگاه فرهنگیان اشاره و بیان کرد: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد تا بسیج دانشگاه فرهنگیان دانش آموزانی را که در این ایام امکان آموزش کامل را نداشتند تحت پوشش قرار دهند همچنین خیرینی از دستگاه‌های دیگر برای این موضوع اعلام آمادگی کردند.

تدوین برنامه آموزشی تداوم یادگیری در دوره پیش دبستانی

حکیم زاده به موضوع آموزش نوآموزان پیش دبستانی هم اشاره و اظهار کرد: با توجه به شرایط شیوع کرونا امسال نوآموزان پیش دبستانی کمتر تحت آموزش قرار گرفته‌اند و برای آنکه برای ورود به مدرسه دچار مشکل نشوند، بسته آموزشی برای تداوم یادگیری آن‌ها در نظر گرفتیم.

او افزود: البته دوره‌های آموزشی در شبکه شاد و همچنین از طریق مدرسه تلویزیونی برای نوآموزان پیش دبستانی در نظر گرفته شده است، اما با این وجود بسته آموزشی هم در حال آماده سازی است تا نوآموزان پیش دبستانی با کمک والدین بتوانند آمادگی لازم برای حضور در مدرسه را پیدا کنند.

به گفته حکیم زاده در این بسته آموزشی کاربرگ‌هایی با برنامه مدون در نظر گرفته شده است و نحوه دسترسی به این بسته آموزشی در حال بررسی است تا آسان‌ترین مسیر ممکن را برای نو آموزان و اولیای آن‌ها در نظر بگیریم.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه محتوای آموزشی بسته‌های در نظر گرفته شده غیر متمرکز است، گفت: در هر استان محتوا‌های آموزنده و مناسب گروه سنی پیش دبستانی در نظر گرفته شده است.

او بیان کرد: امسال قصد داریم تا با پایان یافتن سال تحصیلی و آموزش‌ها همچنان یادگیری را تداوم ببخشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *