صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کار رزرو صندلی‌های اتوبوس به کجا رسید؟/ پیگیری‌ برای تهیه واکسن کرونا برای رانندگان اتوبوس‌

۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱:۵۳
کد خبر: ۷۱۷۵۰۶
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: ما پیگیری‌های زیادی داریم تا بتوانیم امکان توزیع واکسن میان رانندگان شرکت واحد را فراهم کنیم. در این باره با درخواست و پیگیری مدیریت شهری از ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی و با همکاری و مساعدت ستاد مذکور و وزارت بهداشت امیدواریم این مساله را محقق کنیم.
محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره سرانجام طرح رزرو صندلی‌های اتوبوس شهری به میزان گفت: بیش از یک سال پیش برنامه رزرو صندلی‌های اتوبوس به عنوان راهکاری برای اعمال طرح فاصله گذاری اجتماعی در شرایط کرونا از طرف یک شرکت استارت آپی خصوصی پیشنهاد شد. هدفی که برای این کار پیگیری می‌شد این بود که شهروندان بتوانند صندلی اتوبوس خود را رزرو کنند تا از این طریق با واگذاری و ارائه صندلی‌های محدود طرح فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس و مینی بوس‌های آن شرکت اجرا شود. متولی این برنامه شرکت‌های خصوصی هستند که ناوگان هم متعلق به خود آن هاست. درواقع این طرح به ناوگان اتوبوسرانی تهران مربوط نبوده است. البته من الان خیلی هم درباره اینکه تا چه اندازه موفق بوده اند اطلاعی ندارم. اما تصور هم نمی‌کنم موفقیت حائز اهمیتی کسب کرده باشند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در واکنش به اینکه در شرایط فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی و مشکل تامین اعتبارات مالی چه تمهیداتی برای خریداری یا واردات اتوبوس در نظر گرفته شده گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده ما سال گذشته دویست و پنجاه دستگاه ناوگان شامل اتوبوس و مینی بوس خریداری و به شبکه اتوبوسرانی شهر تهران اضافه کردیم. درحال حاضر هم در تلاش هستیم تا بیش از سیصد دستگاه دیگر را هم به مجموعه ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران اضافه کنیم. الان هم پیگیر عقد قرارداد و کار‌های مربوط به توافق خرید هستیم.

وی درخصوص تصمیم‌های اخذ شده برای افزایش قیمت بلیط اتوبوس گفت: روال به این صورت نبوده که مقرر باشد که هر سال درصد مشخصی به قیمت بلیط اتوبوس اضافه شود. ما هر سال قیمت تمام شده بلیط اتوبوس را به شورای اسلامی شهر تهران اعلام می‌کنیم. اعضای محترم شورای شهر قیمت بلیط را در جلسات کارشناسی بررسی می‌کنند و در نهایت، اما به ما اجازه نمی‌دهند که بهای بلیط اتوبوس را مطابق قیمت تمام شده از مردم بگیریم. این مساله به دلایل مختلف اتفاق می‌افتد. درواقع اعضای شورای شهر برحسب وضعیت نرخ تورم و شرایط اقتصادی تا درصد مشخصی را به ما اجازه می‌دهند که قیمت بلیط را افزایش بدهیم. این رقم افزایش برای امسال حدود بیست و پنج درصد بوده است.
 
بیشتر بخوانید:

ترفع در پاسخ به اینکه مدیریت شهری چه نوع تسهیلاتی را به اتوبوسرانی تهران اختصاص می‌دهد گفت: به هرحال هزینه‌هایی که در حوزه حمل و نقل شهری اتفاق می‌افتد را شهرداری پرداخت می‌کند. درواقع بخشی از درآمدی که از طریق فروش بلیط محقق نمی‌شود شهرداری تهران آن را جبران می‌کند.

وی درباره سهم بخش خصوصی در اداره اتوبوسرانی و درصد جا به جایی مسافر توسط شرکت‌های خصوصی اظهار داشت: در شرایط غیرکرونایی پنجاه درصد تردد‌های اتوبوسرانی شهر تهران را بخش خصوصی انجام می‌داد و پنجاه درصد دیگر هم بر عهده شرکت واحد اتوبوسرانی بود.

ترفع در رابطه با پیگیری‌ها برای تهیه و توزیع واکسن کرونا برای رانندگان اتوبوس‌های شهری گفت: رانندگان اتوبوس‌های شهری روزانه با حجم قابل توجهی از شهروندان مواجه هستند. این مساله خطر ابتلای رانندگان اتوبوس‌ها به کرونا را بالا می‌برد. ما پیگیری‌های زیادی داریم تا بتوانیم امکان توزیع واکسن میان رانندگان شرکت واحد را فراهم کنیم. در این باره با درخواست و پیگیری مدیریت شهری از ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی و با همکاری و مساعدت ستاد مذکور و وزارت بهداشت امیدواریم این مساله را محقق کنیم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *