صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

شرط بازگشایی مدارس چیست؟

۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰:۰۱
کد خبر: ۷۱۴۲۱۰
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شوراى اسلامى با بیان اینکه بازگشایی مدارس مشروط به واکسیناسیون عمومی است، گفت: تا زمانی که شرایط بیماری کرونا در کشور فروکش نکند بی شک اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس نخواهد شد.

- خانه ملت نوشت: مهدی اسماعیلى در مورد تناقض در انتشار اخبار بازگشایى مدارس گفت: بازگشایی مدارس زمانی اتفاق می‌افتد که از فروکش شدن کرونا در کل کشور اطمینان حاصل شود، نقل و قول‌های متفاوتی در خصوص زمان واکسیناسیون عمومی بر سر زبان‌هاست، قبل از شروع سال جدید سخن از واکسیناسیون عمومی از اواخر بهار در میان بود، اما امروز خبر‌هایی از شروع واکسینه شدن عموم مردم در مهر ماه منتشر می‌شود.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بتوانیم بخش بزرگی از جمعیت کشور را تا پایان تابستان واکسینه کنیم اوایل مهرماه زمینه بازگشایی مدارس فراهم خواهد شد و اگر واکسیناسیون عمومی به مهرماه موکول شود طبیعتا شرایط برای بازگشایی مهیا نیست.

حرف و حدیث‌های مختلفى در خصوص بازگشایی مدارس شنیده می‌شود

وی ادامه داد: حرف و حدیث‌های مختلفى در خصوص بازگشایی مدارس شنیده می‌شود که با شرایط اپیدمی کرونا در کشور ضد و نقیض دارد. مدارس زمانی بازگشایی می‌شوند که از فروکش شدن بیمار کرونا در کشور اطمینان حاصل شود.

سلامتى دانش آموزان و معلمان مبناى تصمیم گیرى در خصوص بازگشایى مدارس خواهد بود و تا زمانی که شرایط بیماری کرونا در کشور فروکش نکند بی شک اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس نخواهد شد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامى تصریح کرد: سلامتى دانش آموزان و معلمان مبناى تصمیم گیرى در خصوص بازگشایى مدارس خواهد بود و تا زمانی که شرایط بیماری کرونا در کشور فروکش نکند بی شک اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس نخواهد شد.

اسماعیلی در مورد عملکرد آموزش آنلاین گفت: در طی یک سال اخیر آموزش آنلاین در آموزش و پرورش عملکرد مثبتی نداشته و علت اصلی آن کمبود بودجه است، اگر سازمان‌ها، نهاد‌ها و وزارتخانه‌های دیگر در این شرایط حاد به کمک آموزش و پرورش می‌آمدند بی شک نتیجه مثبتی از عملکرد آموزش آنلاین بدست می‌آوردیم.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکیدکرد: در حال حاضر مشکلات عدیده‌ای از نبود پهنای اینترنت تا نداشتن گوشی اندرود در مسیر آموزش آنلاین دانش آموزان در مناطق محروم وجود دارد که منجر به افزایش تعداد جا مانده از تحصیل شده بر همین اساس درسنامه‌هایی به صورت کتبی تکثیر و در اختیار دانش آموزان در مناطق محروم قرار گرفت که طبق گزارشات واصله توزیع این درسنامه‌ها هم به صورت عادلانه نبوده است و برخی از دانش آموزان از دریافت آن محروم بودند.

اسماعیلى در پایان خاطرنشان کرد: مطرح شدن مشکلات آموزش آنلاین برای دولت الکترونیک جای سوال دارد. اگر بیماری کرونا ادامه داشته باشد دولت باید نواقص خود را در خصوص آموزش آنلاین رفع کند و توانمندی خود را در خصوص یکی از وعده‌های خود مبنی بر الکترونیکی بودن دولت دوازدهم ثابت کند و با راه اندازی شبکه آموزش مجازی با کیفیت شاهد جا ماندن دانش آموزی از تحصیل به دلیل نداشتن امکانات نباشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *