کوتاهی در شناخت حق سرآغاز مشکلات است
خبرگزاری میزان-نایبرئیس مجلس شورای اسلامی ایستادگی در کنار حق را موجب تبدیل اختلافات به وحدت برشمرد وگفت: تصمیمات باید مبتنی بر دانش باشد و حق را بشناسیم و در کنار آن بایستیم که البته گاهی در شناخت آن کوتاهی میکنیم و مشکلات از آنجا آغاز میشود.
نایبرئیس مجلس شورای اسلامی افزود: خداوند در ابتدای سوره عصر به عصر سوگند میخورد که شاید بهترین معنا برای آن زمان باشد که گرانقیمتترین سرمایههای پدیدههای مادی است.
وی یادآورشد: زمان از ویژگیهای عالم ماده است که نمیتوانیم آن را از پدیدههای مادی در حال حرکت جدا کنیم، لذا زمان را از مقدار حرکت انتزاع میکنیم و باید توجه داشته باشیم که هر جا حرکت نباشد زمان نیز معنا ندارد.
ابوترابیفرد در ادامه با بیان اینکه در قرآن از زمان بهعنوان با ارزشترین سرمایه سوگند یاد میکند، تصریح کرد: خدای سبحان موکدا اعلام میکند که عموم انسانها و بشریت در خسران و زیان هستند که خسران یعنی سرمایهای از دست برود و در ازای آن چیزی به دست نیاید؛ از این رو از آن جایی که تنها سرمایه انسان زمانی است که در اختیار اوست و غالباً آن را از دست میدهد، عموم مردم در خسران هستند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین علائم اولیای الهی را قدرشناسی عمر دانست و افزود: امام راحل(ره) بر تمام لحظههای عمر خود دقت داشت و نظم زندگی ایشان ثمره مراقبتهای عمرش بود، همچنین آیت الله بهجت نیز دقیقهای از عمر خود را از دست نمی داد و لحظات عمرش تعریف شده بود.
وی در ادامه تاکید کرد: از نظر خواجه طوسی ایمان آورندگان کسانی هستند که به کمال عقلانی رسیده اند و عقل آنها با علم و معرفت الله پرورده شده است.
ابوترابیفرد در ادامه ایمان را قله معرفت و قله رفیع دانش دانست و یادآور شد: خواجه طوسی میفرماید اگر کمال عقلانی و رفتاری به دست آید انسان در خسران نیست لذا بارزترین ویژگی اولیای الهی این است که در قله عمل صالح قرار دارند و اینکه حضرت مهدی (عج)، امام ماست به دلیل عبارت آغازین زیارت امین الله است که معصوم(ع) میگوید در بالاترین نقطه عمل صالح قرار دارد بنابراین کسی میتواند حق جهاد در راه خدا را به عمل آورد که در قله عمل باشد که اولیای خدا در این راه حق تقوا را در پیشگاه خداوند به جای آوردهاند.
نایب رئیس قوه مقننه افزود: پیامبر (ص) و آل او به دلیل قرار گرفتن در قله عمل صالح و معرفت به عنوان اسوه و امام ما هستند چرا که تجسم خارجی عمل صالح محسوب میشوند چنانچه خلق پیامبر اکرم (ص) قرآن بود و از ایشان به عنوان قرآن ناطق یاد میشد.
وی در ادامه خطاب به دانشگاهیان قرآنی دانشگاههای علوم پزشکی کشور اظهار کرد: باید زاویه خود را با قرآن کاهش دهید و بین شما و دیگران در ظاهر قرآنی تفاوت معناداری دیده شود که نتیجه این انس با قرآن و عترت (ع) رسیدن به کمال عملی، رفتاری و معرفتی است.
ابوترابیفرد در ادامه با بیان اینکه آیت الله بهجت از قبل از بلوغ تا آخرین لحظات عمر خود معصیت نکرد، گفت: ایشان روزی به من گفت بعضی میگویند ما را نصیحت کنید و من به آنها میگویم نگاه کنید محمد تقی چه میکند و شما آن را انجام ندهید؛ چگونه عالمی که از هیچ نماز خود رضایت ندارد بخواهد که دیگران شبیه او باشند، ایشان میفرمود مثل سلمان فارسی باشید و عمل او را ببینید.
نایبرئیس مجلس نهم در ادامه با بیان اینکه کسانی که میتوانند عمل برتر انجام دهند اما به عمل پستتر روی میآورند، دچار خسران و حسرت میشوند عنوان کرد: باید حق را شناخت و در کنار آن ایستاد که این از ویژگیهای جامعه قرآنی است و ایمان، دانش و عمل صالح باعث ارتقای جامعه میشود از این رو رسالت قرآن کریم تربیت چنین انسانهایی است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید دغدغه رشد معرفتی، علمی و عقلانی داشته باشیم، گفت: تصمیمات باید مبتنی بر دانش باشد و باید حق را بشناسیم و در کنار آن بایستیم که البته گاهی در شناخت آن کوتاهی میکنیم که مشکلات از آنجا آغاز میشود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ایستادگی در کنار حق بسیار اهمیت دارد و اگر حق را بشناسیم اختلافها به وحدت تبدیل میشود لذا با شناسایی آن نباید بر باطل اصرار کنیم.
بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم با حضور نایب رئیس مجلس از برگزیدگان بخش کتبی بیستمین جشنواره قرآن و عترت(ع) دانشگاهیان دانشگاههای علوم پزشکی کشور با اهدای لوح تقدیر و جایزه قدردانی شد.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *