صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

هیچ کس پس از این نمی‌تواند در آموزش و پرورش تدریس کند، مگر صلاحیت حرفه‌ای کسب کند

۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶:۳۹
کد خبر: ۷۱۳۷۸۰
وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ حرفه‌ای به اندازه معلمی، ظرفیت ایجاد خلاقیت و تأثیرگذاری به جهت اندازه، عمق، موضوع و مخاطب را ندارد.

- بنا بر اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز محسن حاجی میرزایی در نشست تخصصی با نمایندگان دبیران و آموزگاران استان خراسان رضوی که در مشهد برگزار شد، گفت: نشست‌های تخصصی با معلمان، می‌تواند گره‌گشای مسائل و تنگنا‌های تعلیم و تربیت باشد، در چنین اجتماعاتی امید‌های من پُر رنگ می‌شود و دشواری‌ها رنگ می‌بازد و بر این باور می‌شوم که قافله تعلیم و تربیت، با پشتوانه نیرو‌های با انگیزه و با درایت، مسیر‌های پُر فراز و نشیب را به نحو مطلوبی، پشت سر می‌گذارد.

وی با بیان این‌که ارتقای کیفیت، دغدغه نمایندگان معلمان است و این مهم، بسیار ارزشمند است، گفت: یکی از آسیب‌هایی که سازمان‌ها با آن روبه‌رو می‌شوند این است که مأموریت‌ها رنگ می‌بازد؛ لیکن شما در آموزش و پرورش خراسان رضوی، نشان دادید که به اهداف دستگاه تعلیم و تربیت توجه دارید و این موضوع برای شما اهمیت دارد.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر این‌که بی‌تردید آینده کشور در پرتو تلاش‌های نظام تعلیم و تربیت شکل می‌گیرد و هر تحولی مترتب بر یادگیری است، افزود: شخصیت و هویّت آدمی، نحوه مواجهه او با دنیای بیرونی و توانایی اندیشیدن، در دوره یادگیری، شکل می‌گیرد.

حاجی میرزایی با تأکید بر این‌که هیچ کس پس از این نمی‌تواند در آموزش و پرورش تدریس کند، مگر صلاحیت تعلیم و تربیت را کسب کند، گفت: «صلاحیت حرفه‌ای تدریس»، فراتر از مدرک تحصیلی و سابقه تحصیلی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که هیچ حرفه‌ای به اندازه معلمی، ظرفیت ایجاد خلاقیت و تأثیرگذاری به جهت اندازه، عمق، موضوع و مخاطب را ندارد، گفت: پایدارترین تحول و مادر تمام تحول‌ها، تحولی است که در انسان اتفاق می‌افتد، این شغل پایانی ندارد و معلمان، دائما می‌توانند صلاحیت‌های خود را گسترش دهند.

وی با اشاره به این که مهم ترین‌رکن سند تحول بنیادین داشتن معلم متفاوت است و سند باید ظرفیت خود را در تحقق صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان آشکار سازد، گفت: اکنون در مواجهه با بزرگ‌ترین چالش آموزشی قرارگرفته‌ایم، این شرایط با تمام مصائبی که داشت، امکان‌ها و ظرفیت‌های فوق العاده‌ای را در اختیار ما قرار داد که باید از آن‌ها به بهترین شکل استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با تأکید بر این‌که انعطاف در روش‌ها و الگو‌های تدریس و داشتن نوآوری، اصل ملی و جهانی است، گفت: همانطور که هیچ چیز جای مدرسه را نمی‌گیرد، هیچ پرده و صفحه نمایشی جای معلم را نخواهد گرفت.

گفتنی است؛ در ابتدای این نشست نمایندگان دبیران و آموزگاران مقاطع مختلف تحصیلی استان خراسان رضوی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *