صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ورود تجهیزات جدید به بندر چابهار تا نیمه نخست سال ۱۴۰۰

۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵:۱۵
کد خبر: ۷۱۰۹۶۱
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
معاون امور بندری سازمان بنادر گفت:هماهنگی بین ایران، هند و روسیه در راستای احیای کریدور شمال جنوب، می‌توانیم امتیازات خوبی بگیریم و منافع کشور را تامین کرده، رونق اقتصادی را رقم بزنیم و ترانزیت را پویا کنیم.
- بنا به اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرهاد منتصر کوهساری در رابطه با آخرین وضعیت قرارداد منعقد شده با طرف هندی در بندر شهیدبهشتی چابهار، اظهار داشت: قرارداد اصلی هنوز اجرا نشده چرا که طرف هندی متعهد شده بود در راستای تأمین تجهیزات به مبلغ ۸۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام دهد و اگر این تأمین تجهیزات صورت گیرد در راستای قرارداد اصلی مبادرت شده است.

وی ادامه داد: مناقصه‌های برای تأمین تجهیزات در هند برگزار شد و شرکت‌های چینی و اروپایی نظیر آلمان وارد مذاکره شدند و در مناقصه شرکت کردند و در نهایتا شرکت هندی به عنوان اولین شرکت، تجهیزات را ساخت و به بندر چابهار حمل کرد که شامل ساخت دو دستگاه موبایل ساحلی ۱۴۰ تنی بود.

کوهساری گفت: دو جرثقیل ساحلی از مدرن‌ترین و با کیفیت‌ترین تجهیزات بندری به شمار می‌روند و با این اتفاق میزان تخلیه و بارگیری سالانه تا ۲۰ میلیون تن ارتقاء پیدا می‌کند و به این ترتیب ۱۰ درصد تعهدات هند در زمینه تجهیزات در این بندر محقق شد.

به گفته معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، این چرثقیل‌ها، محدودیتی در تخلیه و بارگیری نوع کالا ندارند و کالا‌های کانتینری و کالا‌های فله‌ای را می‌توانند تخلیه و بارگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش دوم این تجهیزات شامل ۲ دستگاه جرثقیل موبایل ساحلی ۱۰۰ تنی با ارزش ۷.۵ میلیون دلار است و ۲ دستگاه دیگر نیز در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ وارد این بندر خواهد شد، اظهار داشت: با ورود این تجهیزات در راستای تأمین نیاز‌ها و ارائه خدمات در بندر چابهار می‌توان فعالیت کرد.

وی ادامه داد: بندر چابهار؛ بندری اقیانوس‌پیما و با زیرساخت‌های مدرن و در مسیر کریدور شمال-جنوب مشغول به فعالیت با کشور‌هایی نظیر افغانستان، پاکستان، کشور‌های CIS است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه هر کشوری سعی می‌کند به منافع خود توجه کند، تاکید کرد: با هماهنگی بین ایران، هند و روسیه در راستای احیای کریدور شمال جنوب، می‌توانیم امتیازات خوبی بگیریم و منافع کشور را تامین کرده، رونق اقتصادی را رقم بزنیم و ترانزیت را پویا کنیم.
 
 
بیشتر بخوانید:
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *