صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

عکس|آسمان خراش‎هایی که جان کارگران را می‎گیرند

۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵:۰۱
کد خبر: ۷۱۰۸۶۰
سالانه تعداد بسیاری از کارگران مهاجر در آمریکا در سایت‌های ساخت و ساز جان خود را از دست می‌دهند.

  - کارگران مهاجر در آمریکا گاهی اوقات به طرز وحشتناکی در مراکز ساخت و ساز در سراسر آمریکا  جان خود را از دست داده اند؛ این مرگ‌ها به ندرت خبرساز می‌شوند، اما آنها حکایت از صنعتی دارند که نسبت به زندگی کارگرانش بی تفاوت است.

به گزارش «آتلانتیک»، این یکی از خطرناک‌ترین زمان‌ها در طول نسل‌ها برای کارگران مهاجر ساختمانی در شهر نیویورک است.

مارس گذشته، هنگامی که بیشتر بخش‌های تجاری نیویورک به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته شدند، بسیاری از سایت‌های ساختمانی برای هفته‌ها باز بودند؛ کارگران مجبور به انتخاب کار در محوطه‌هایی با فاصله فیزیکی کم و غیر بهداشتی و یا از دست دادن حقوق و دستمزد شدند.

محله «کوئینز» نیویورک که کارگران زیادی در آن زندگی می‌کنند کانون شیوع اولیه شهر شد.

طبق گزارش دانشگاه نیویورک، در اواسط ماه می، از هر ۲۸۷ نفر از ساکنان منطقه «جکسون هایتس»، یک نفر بر اثر کووید-۱۹ جان خود را از دست داد.

در پاییز، با افزایش سرعت انتقال ویروس کووید-۱۹ در آمریکا، سایت‌های ساخت و ساز شهر نیویورک دوباره به مراکز شیوع ویروس کرونا تبدیل شدند؛ حتی اگر همه گیری را کنار بگذاریم، کارگران ساختمانی با نرخ‌های نگران کننده بالا جان خود را از دست می‌دهند.

 

طبق داده‌های اداره آمار کار آمریکا، در سراسر این کشور، ۲۰ درصد از کل تلفات کارگران در سال ۲۰۱۹ در سایت‌های ساختمانی خصوصی رخ داده است.

رکود بزرگ به شدت به پیمانکاران این شهر ضربه زد؛ انحلال شرکت‌های بزرگ که نیروی کار اتحادیه‌ای به کار گرفته بودند، راه را برای پیمانکاران خارج از اتحادیه باز کرد تا از این افراد استفاده کنند.

در سال ۲۰۰۹، برای اولین بار در طول یک قرن، کارگران غیر اتحادیه‌ای بیشتر از کارگران صنفی در شهر نیویورک ساخت بخش خصوصی را انجام دادند؛ فساد نیز در کاهش قدرت اتحادیه نقش داشت.

فروشگاه‌های غیر اتحادیه‌ای با بازگشت دوباره به بازار ساخت و ساز شهر جای خود را باز کردند و سپس به چرخه رونق خود ادامه دادند که تقریبا یک دهه به طول انجامید.

نقش آفرینان جدید از تعداد بسیار بالای کارگران مهاجر از آمریکای جنوبی و مرکزی استفاده کردند که بسیاری از آنها فاقد مدرک معتبر هستند.


با کاهش تعداد کارگران اتحادیه‌ای در سراسر نیویورک، تعداد جراحات افزایش یافته است.

طبق تحقیقات انجام شده، صدمات در سایت‌های ساختمانی شهر نیویورک در سال ۲۰۱۸ بیش از هر سال دیگری از زمان رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ بوده است.

کمیته ایمنی و بهداشت کار در نیویورک، که یک گروه مدافع کارگران است، در تازه‌ترین گزارش سالانه خود در مورد تلفات ساختمانی دریافت که ۸۶ درصد کارگرانی که در سایت‌های شغلی خصوصی جان خود را از دست داده اند، غیر اتحادیه‌ای یا مهاجر هستند.

همانطور که در سرتاسر آمریکا مشاهده می‌شود، کارگران لاتین تبار در نیویورک از نرخ بالای نامتناسب مرگ و میر رنج می‌برند.

در سال ۲۰۱۸، افراد لاتین تبار ۱۰ درصد از کل کارگران در ایالت نیویورک را تشکیل می‌دادند، اما ۱۹ درصد از کسانی را که در کار جان خود را از دست داده بودند، تشکیل دادند.


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *