صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

معاون امور اسناد سازمان ثبت: روابط عمومی ها نقش ارزنده در توسعه سند رسمی دارند

۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰:۵۲
کد خبر: ۷۱۰۷۴۶
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
معاون امور اسناد سازمان ثبت گفت: روابط عمومی سازمان ثبت می‌تواند نقش ارزنده‌ای را در ترویج و فرهنگ نمودن توسعه سند رسمی ایفا نماید که به حق همین است.

- سومین وبینار معاون امور اسناد سازمان ثبت، هیئت مدیره کانون مرکز و روسای کانون استان ها برگزار شد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این جلسه با تاکید بر لزوم توسعه سند رسمی در جامعه اظهار داشت: هجمه‌های موجود نسبت به بحث سند رسمی و دفاتر اسناد رسمی قاعده و اساس حقوقی ندارد و متاسفانه برخی‌ها براین قاعده نادرست دامن زدند.

مهدی اقبال با اشاره به نگاه ویژه ریاست سازمان به نقش روابط عمومی و تقویت آن در دوره جدید با فعالیت‌های متنوع تأکید کرد: روابط عمومی سازمان ثبت می‌تواند نقش ارزنده‌ای را در ترویج و فرهنگ نمودن توسعه سند رسمی ایفا نماید که به حق همین است؛ لذا کانون‌های سردفتران و دفتریاران استان‌ها در راستای توسعه سند رسمی، بهداشت و امنیت حقوقی در کشور باید از ظرفیت روابط عمومی سازمان در ستاد و در استان‌ها نهایت استفاده را ببرند و به نوعی مکمل و تکمیل کننده همدیگر باشند.

وی افزود: باید در این راستا قوی‌تر از گذشته عمل کنیم و همه بصورت یک صدا، مزایای سند رسمی را برای جامعه تشریح کنند تا آگاهی عمومی افزایش یابد.

اقبال با بیان اینکه در زمینه تبلیغات برای فرهنگ کردن سند رسمی در جامعه کوتاهی کرده ایم، خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی‌های حقوقی باید بیش از گذشته باشد و در این راستا سایت‌های کانون‌های استان‌ها نیز باید نسبت به گذشته فعال‌تر عمل کنند و ثبت سند رسمی توسعه یابد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت با اشاره به اینکه افراد فرهیخته و صاحب علمی در میان سردفتران و دفتریاران سراسر کشور حضور دارند، بر لزوم استفاده از ظرفیت علمی و حقوقی این افراد در روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و همایش‌های علمی و حقوقی تاکید کرد.

اقبال با اشاره به افرادی که ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی را زیر سئوال می‌برند، گفت: در این راستا بایستی اهمیت تنظیم سند رسمی را در اذهان عمومی تفهیم و تشریح کنیم و در جهت رسیدن به این مهم بایستی از توانمندی و ظرفیت‌های کاتبین بالعدل و حقوقدان و علمی استفاده نمود.

این مسئول تاکید کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مصمم به استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی در برون سپاری خدمات است.

معاون سازمان ثبت اسناد کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بخشنامه موضوع حذف دفتر درآمد تمبر ابلاغ شد و از اول سال جدید عملیاتی خواهد شد، تصریح کرد: واریز آنلاین هزینه‌های مالیات بر ارزش افزوده بعد از استان قم، در ۱۰ استان دیگر پایلوت خواهد شد و امیدواریم در اردیبهشت ماه سال آینده در سراسر کشور به طور کامل اجرایی شود.

اقبال همچنین با اشاره به پایلوت شدن دو استان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد برای اثر انگشت متعاملین گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری مدیرکل ثبت استان، رئیس کانون و اعضا و بیان مشکلات، تا حدود زیادی پیش رفته ایم، اما در استان چهارمحال و بختیاری به دلیل یکسری مشکلات هنوز نتایج مطلوب حاصل نشده است.

وی همچنین بر لزوم کاهش مراجعات حضوری برای پیگیری امور سردفتران به سازمان ثبت اشاره کرد و گفت: با فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده و تفویض اختصاص داده شده به ادارات کل ثبت استان ها، خدمات رسانی جدیدی به سردفتران را در سال جدید شاهد خواهیم بود.

معاون امور اسناد سازمان ثبت همچنین با اشاره به بررسی نظرات روسای کانون‌ها و جوامع سردفتران در سراسر کشور در خصوص تخصیص سقف حق التحریر برای سال آتی گفت: از امروز ۲۶ اسفند، سقف تحریر صفر منظور شده و در رابطه با تعیین میزان سقف تحریر، از نظرات و پیشنهادات روسای کانون‌های استان‌ها بهره برده ایم. در پایان این وبینار از نقطه نظرات پیشنهادات و انتقادات کانون‌های استان‌ها استقبال و بهره گیری گردید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *