تکرار حوادث ناگوار با بازگشت گاز مایع به سبد سوخت
جانشین فرمانده پلیس راهور ناجا اعلام کرد: ورود گاز مایع (LPG) به سبد سوخت خودروها منجر به تکرار حوادث تلخ گذشته در ابعاد وسیعتر خواهد شد.
- سردار سید تیمور حسینی، امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در قانون بودجه امسال طرحی در آستانه تصویب است که طی آن قرار شده سوخت ۲ میلیون خودروی عمومی از بنزین به گاز مایع (lpg) تبدیل شود.
وی با بیان اینکه طبق اعلام بسیاری از کارشناسان و مدیران سازمانها این طرح دارای معایب بسیاری است، افزود: از منظر پلیس راهور، اجرای این طرح، حوادث منجر به آتش سوزی و آسیب به شهروندان را ایجاد خواهد کرد.
وی با بیان اینکه طبق اعلام بسیاری از کارشناسان و مدیران سازمانها این طرح دارای معایب بسیاری است، افزود: از منظر پلیس راهور، اجرای این طرح، حوادث منجر به آتش سوزی و آسیب به شهروندان را ایجاد خواهد کرد.
سردارحسینی با اشاره به اینکه این طرح یک بار در سالهای گذشته اجرا و به دلیل ایجاد حوادث فراوان، به شکست منتهی شد، اظهار کرد: ورود خودروهای گاز مایع سوز به جادههای کشور مسئلهای نیست که برای اولین بار با آن مواجه باشیم و از نتایج حاصل از آن بیخبر باشیم این خودروها در گذشته به علت انفجارهای متعدد در جادههای کشور مورد اعتراض پلیس راهور قرار گرفت که خوشبختانه پس از مدت کوتاهی گاز مایع از سبد سوخت خودروها حذف شد؛ حال بازگشت به تجربه شکست خورده گذشته جز تحمیل ضررهای مالی و جانی به مردم کشور ثمری نخواهد داشت.
به گفته سردار حسینی هماکنون گاز مایع تنها با تانکر در کشور جابجا میشود (برخلاف سی ان جی، بنزین و گازوییل که از طریق خط لوله منتقل میشود) و به همین منظور نیز تعداد محدودی تانکر در حال تردد است که هر از چندگاهی شاهد حوادث دلخراش آن هستیم؛ حال چنانچه گاز مایع به عنوان سوخت ۲ میلیون خودرو وارد سبد سوخت کشور شود، علاوه بر اینکه هزاران تانکر برای جابجایی ان نیاز است که بسیار خطرناک است، به این دلیل که خودروهای عمومی هم برای این نوع سوخت ساخته نشده اند خطرات ناشی از آن را دو چندان میکند.
وی تصریح کرد: در طول این سالها نه خودروهای ایمن گاز مایع سوز در کشور طراحی و تولید شده اند و نه زیرساختی ایمن برای توزیع گاز مایع در جایگاههای عرضه سوخت ایجاد شدهاست که حوادث تلخ گذشته را تکرار نکند؛ بنابراین این تصمیم شتابزده قطعا منجر به ایجاد حوادث بسیاری در کشور خواهد شد.
به گفته سردار حسینی هماکنون گاز مایع تنها با تانکر در کشور جابجا میشود (برخلاف سی ان جی، بنزین و گازوییل که از طریق خط لوله منتقل میشود) و به همین منظور نیز تعداد محدودی تانکر در حال تردد است که هر از چندگاهی شاهد حوادث دلخراش آن هستیم؛ حال چنانچه گاز مایع به عنوان سوخت ۲ میلیون خودرو وارد سبد سوخت کشور شود، علاوه بر اینکه هزاران تانکر برای جابجایی ان نیاز است که بسیار خطرناک است، به این دلیل که خودروهای عمومی هم برای این نوع سوخت ساخته نشده اند خطرات ناشی از آن را دو چندان میکند.
وی تصریح کرد: در طول این سالها نه خودروهای ایمن گاز مایع سوز در کشور طراحی و تولید شده اند و نه زیرساختی ایمن برای توزیع گاز مایع در جایگاههای عرضه سوخت ایجاد شدهاست که حوادث تلخ گذشته را تکرار نکند؛ بنابراین این تصمیم شتابزده قطعا منجر به ایجاد حوادث بسیاری در کشور خواهد شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *