صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

فیلم|خودروی روسای جمهور آمریکا چیست و چه ویژگی‎هایی دارد؟

۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵:۰۱
کد خبر: ۷۱۰۲۰۶
خودرو‌های روسای آمریکا همواره جزو پر هزینه‌ترین خودرو‌ها به حساب می‎آیند.

- روسای جمهور آمریکا به دلایل امنیتی اجازه رانندگی در جاده‌های عمومی را ندارند که این موضوع بدون شک جو بایدن را که صاحب یک خودروی شورولت کوروت کلاسیک است، بیش از حد ناراحت می‌کند.

اما لیموزین رسمی که رییس جمهور آمریکا استفاده می‌کند بسیار بزرگ است و جای پارک به راحتی برای آن پیدا نمی‌شود.

این لیموزین تنها از هواپیما کوچکتر است.

 

 

از زمان برگزاری روز تحلیف جو بایدن، وی از خودروی ریاست جمهوری آمریکا به نام «جانور» استفاده می‌کند؛ لیموزین رسمی ریاست جمهوری، که مانند کادیلاک کشیده به نظر می‌رسد، اما در واقع توسط جنرال موتورز برای دولت آمریکا ساخته شده است.

 


زیربندیاین خودرو بر اساس یک شاسی سنگین کامیونی ساخته شده است؛ این خودرو تقریبا ۱۰ تن وزن دارد و از نظر مشخصات نزدیک به یک تانک است.

مشخصات کامل و واقعی این خودرو کاملا محرمانه است، اما «جانور» در برابر شلیک گلوله و مواد منفجره به دلیل زرهی بودن بدنه ایمن است.

این خودرو دارای لاستیک‌های ضد پنچر و دستگاه‌های هوا ساز داخلی خود را دارد و بسته‌های گروه خونی رییس جمهور را در یک محفظه سرد نگه می‌دارد تا بتوان این خون را در شرایط اضطراری به او تزریق کنند.

 


وزن در‌های این خودرو با داشتن پنجره‌های زرهی و ضد گلوله به ضخامت ۱۰ سانتی متر، به اندازه در‌های هواپیمای بوئینگ است.

این در حالی است که گفته می‌شود صفحه زره پوش بدنه این خودرو به اندازه ۱۵ سانتی متر نیز ضخامت دارد.

البته همه این مشخصات برای این خودرو گران تمام می‌شود، اما چقدر گران؟

طبق تحقیقات انجام شده توسط پایگاه واناراما، هزینه این خودروی لیموزین حدود ۱.۵ میلیون دلار برآورد شده است.

 


این امر باعث می‌شود که این خودرو کمی ارزان‌تر از یک خودروی سوپر لوکس مانند بوگاتی شیرون، باشد، اما همچنان این خودرو بسیار گرانتر از بسیاری از خودرو‌های حتی گران قیمت و لوکس است.

 


با این حال، اگر به تاریخ برگردید و هزینه‌های تمام لیموزین‌های ریاست جمهوری را بر اساس تورم به روز رسانی کنید، خواهید دید که همواره ساخت لیموزین‌های ریاست جمهور آمریکا هزینه‌ای بالا را بر دوش پرداخت کنندگان مالیات در آمریکا نهاده است.

این کار را انجام دهید و خیلی سریع مشخص می‌شود که لینکلن کانتیننتال معروف جان اف کندی در سال ۱۹۶۲ بود که گرانترین خودرو ریاست جمهوری در مقایسه با دیگر خودرو‌ها بود و اگر تورم را لحاظ کنید، می‌بینید که این خودرو با هزینه‌ای معادل ۱.۷۴ میلیون دلار ساخته شده بود.

 

هزینه این خودرو هنوز هم با توجه به اینکه در آن زمان «کندی» چه مقدار پول به برنامه فضایی آمریکا اختصاص داده بود، احتمالا قطره‌ای در اقیانوس بوده است.

طول این لینکلن حدود یک متر بیشتر از مدل استاندارد کانتیننتال بود و دارای صندلی‌های عقبی بود که می‌توانستند به صورت هیدرولیکی بلند شوند، بنابراین مردم می‌توانستند رییس جمهور آمریکا را بهتر ببینند.

در حالی که این خودرو غالبا به عنوان کانورتیبل استفاده می‌شد، دارای سقفی ثابت بود که می‌توانست متصل شود و همچنین دارای یک رویه حبابی شفاف بود که به رییس جمهور آمریکا امکان دست تکان دادن را می‌داد اما این شیشه حبابی شکل ضد گلوله نبود.

 

[video src="https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3018739_132.mp4"]


پس از ترور «کندی»، لینکلن مذکور از رده خارج نشد؛ در عوض، با پوشش زره پوش در‌ها و سقف ضد گلوله جدید، مجددا تعمیر و به روز شد و برای هر دو دولت جانسون و نیکسون استفاده شد؛ این خودرو اکنون در موزه هنری فورد در دیترویت به نمایش گذاشته شده است.

بیشترین پس انداز در مالیات آمریکایی در زمینه خودروی ریاست جمهوری، مربوط به دوره‌های فرانکلین روزولت و جانشین او، هری اس ترومن بود.


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *