برقراری هزار تماس با اورژانس اجتماعی در پایتخت
علی اصغر یوسف زاده در گفتوگو با میزان گفت:مجموعه «اورژانس اجتماعی» با اولویت مداخلات اجتماعی، روانی و مددکاری قبل از مداخلات پلیسی و قضایی ایجاد شد.
وی افزود:شهروندان میتوانند در سراسر کشور از طریق تماس با «خط ۱۲۳» با کارشناسان و مددکاران سازمان بهزیستی ارتباط مستقیم برقرار کنند.
این مقام مسئول در سازمان بهزیستی در پاسخ به این سوال که در تهران روزانه چند نفر با اورژانس اجتماعی تماس میگیرند؛ ادامه داد: به طور میانگین، در تهران قریب به هزار تماس تلفنی دریافت میکنیم.
وی بیان کرد: تعداد تماسهایی که به عملیات و حضور در منطقه ختم میشود، در شرایط متفاوت، مختلف است.
رییس اورژانس اجتماعی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: در یک سال اخیر که مردم بیشتر زمان خود را در خانه قرنطینه بودند و بسیاری از تفریحات لفو شده بود، میزان تماسهای ما درباره مشکلات خانوادگی و خشونتهای خانگی افزایش یافته بود.
یوسف زاده گفت: همچنین پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا نیز، باعث افزایش میزان مشکلات مردم شده بود.
وی افزود: ما تلاش میکنیم تا با مددکاری و روانشناسی، مشکلات را حل کنیم تا کار به پلیس و دستگاه قضا نکشد.
این مقام مسئول در سازمان بهزیستی ادامه داد: بیش از ۱۵ سال است که این مجموعه ایجاد شده است، اما روز به روز بر تعداد افرادی که با ما آشنا میشوند و تماس میگیرند، افزوده میشود.
وی با اشاره به برخی توقعات اشتباه بیان کرد: متاسفانه عدهای از ما، توقعات زیادی دارند. به عنوان مثال ما تماسهایی داریم که سالمندان که تصور میکنند، چون تنها هستند و سالمند، میتوانند از ما تقاضا کنند که برای آنها به خرید روزانه برویم.
رییس اورژانس اجتماعی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: در استان تنها ۱۸ پایگاه و ۲۴ خودرو داریم؛ بنابراین توانایی و وقت پاسخگویی به این نیازها را نداریم. همچنین ما طبق دستورالعملها فعالیت میکنیم.
انتهای پیام/