صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

در چهار سال گذشته توسعه مترو و اتوبوس متوقف شد

۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶:۲۳
کد خبر: ۷۰۶۶۱۵
ابوالفضل قناعتی گفت: امروز تمام اتوبان‌ها به دوربین‌های هوشمند مجهز هستند. ضمن اینکه این دوربین‌ها تردد‌ها را با جریمه‌هایی که ثبت می‌کنند کنترل می‌کنند و در بیشتر مسیر‌ها پلیس راهور مستقر است و همه چیز را تحت کنترل دارد. قوانین مربوط به سرعت مجاز و موارد این چنینی هم که در تابلو‌ها و علایم کنار خیابان‌ها و بزرگراه‌ها وجود دارد.
ابوالفضل قناعتی عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران درخصوص معضلاتی نظیر وجود پدیده حاشیه نشینی و کاربری‌های غیر مجاز در اطراف معابر و بزرگراه‌ها و کمبود امکاناتی نظیرگاردریل‌ها و مشکل روشنایی معابر شهری به میزان گفت: این موارد حداقل کار‌هایی است که شهرداری تهران می‌تواند انجام دهد. شهرداری بزرگراه، تونل یا مترو نساخته و واگنی هم به ناوگان مترو اضافه نکرده است. متاسفانه در این چهار سال نه توسعه مترو و افزایش اتوبوس اتفاق افتاده و نه شاهد احداث بزرگراه و تقاطع و تونل شهری بوده ایم. حداقل انتظار این است که مسوولان امکانات مربوط به همین ساخت و ساز‌هایی که انجام شده اگر در طول بهره برداری دچار خسارت یا استهلاک قرار گرفته را سامان دهی کنند.
 
وی ادامه داد: چون شعاری که داده شد حفظ وضع موجود بوده است. اما عملا همین وضع موجود که از گذشته هزینه شده هم مورد مراقبت و توجه قرار نمی‌گیرد. در بحث گاردریل یا جدول کشی‌ها هر سال می‌دیدیم که ایام عید تمام جداولِ معابر و خیابان‌ها بازسازی و رنگ آمیزی می‌شد. یا فضا‌های سبز طراوتی پیدا می‌کرد تا نشان داده شود که شهر به میزبانی بهار می‌رود. اما امروز چند هفته مانده به عید شاهدیم که نه جدولی رنگ شده و نه گاردریلی مرمت شده است.
 
عضو سابق شورای شهر تهران بیان کرد: من واقعا نمی‌دانم در این شهرداری که ماهیانه هزار میلیارد حقوق داده می‌شود چه اقداماتی در دست انجام است. البته افراد خدومی هم در بدنه مدیریت شهری وجود دارد که دست همه آن‌ها را می‌بوسم. اما چرا تا الان مدیران شهری و اعضای شورای شهر از شهرداری نخواسته اند که در این روز‌های باقیمانده تا فصل بهار و درحالی که نمی‌توانید خیابان‌ها و بزرگراه‌ها را افزایش دهید حداقل شکل و زیبایی شهر را مورد توجه قرار دهید.
 
وی افزود: به خاطر عدم توانایی در اجرایی این حداقل‌ها به جای توضیح دادن علت عدم توانایی‌ها به افکار عمومی تلاش می‌کنند به نحو دیگری این ناتوانی‌ها را توجیه کنند. درواقع اصل خدمتی که در گذشته صورت گرفته را به صورت شکلی توجیه می‌کنند که چرا این امکانات فراهم شده است. این امکانات برای مردم فراهم شده است. حداقل خواهشی که مردم دارند این است که همین امکانات حفظ شود.
 
بیشتر بخوانید:

قناعتی خاطرنشان کرد: اینکه ما بخواهیم تصادف را به ساخت و ساز اتوبان ربط دهیم حتی اگر مشکل تهران را با این توجیهات حل کنیم درمورد شهرستان‌ها چه کنیم. ما به جای اینکه راه و روش را اصلاح کنیم می‌خواهیم اصل را ریشه کن کنیم. لازم است هم دولت و هم شهرداری برای اینکه مردم بتوانند به راحتی از آزادراه‌ها و معابر تردد کنند و به مقصدهایشان برسند بستر و زمینه لازم را به وجود بیاورند.
 
وی ادامه داد: اگر در اتوبانی راننده‌ای قوانین را رعایت نمی‌کند این به ساخت اتوبان ارتباطی ندارد. اینکه ما بخواهیم به خاطر عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی مسیر تردد‌ها را جمع کنیم یا مسیر تردد جدیدی ایجاد نکنیم در دنیا به ما خواهند خندید. چون این یک اتفاق مضحک خواهد بود. ما وقتی شرایط و بستر را آماده می‌کنیم مردم هم با ضوابط و مقررات همراهی خواهند کرد.
 
قناعتی تصریح کرد: امروز تمام اتوبان‌ها به دوربین‌های هوشمند مجهز هستند. ضمن اینکه این دوربین‌ها تردد‌ها را با جریمه‌هایی که ثبت می‌کنند کنترل می‌کنند و در بیشتر مسیر‌ها پلیس راهور مستقر است و همه چیز را تحت کنترل دارد. قوانین مربوط به سرعت مجاز و موارد این چنینی هم که در تابلو‌ها و علایم کنار خیابان‌ها و بزرگراه‌ها وجود دارد. پس چه دلیلی دارد که ما بگوییم اتوبان عامل تصادفات جاده‌ای شده است. ما که نمی‌توانیم کل مردم کشورمان را با قطار یا هواپیما جا به جا کنیم. به هرحال بعضی‌ها می‌خواهند از خودرو‌های شخصی برای آمد و رفت استفاده کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *